الموضوع: أدب الرحلات
قديم 14-10-2010, 03:55 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

نصر أكتوبر

عرفتو مشاكل عرب سيناء جاية منين

اسياد المعلم مانعينه من تعمير سينا والعرب جاعو وليس لديهم اى شىء لاخدمات ولاعمل ولا اى حاجة

فحدث الصدام بينهم وبين الحكومة (هذا الصدام قديم منذ سنوات وليس هذه السنة فقط )

بالاضافة انهم حتى وقت قرييب كانو بيلاقو خدمات ورعاية من الجانب الاخر مع اهمال جانبنا والحدق يفهم

احد الركاب / اول مرة اعرف الكلام ده
طبعاااااااااااااااااااااا ااااا مش احنا قلنا قبل كده الناس كلها بقى عاوزه كل حاجة تيك اواي كله في ساندوتش

التانى / الجزائريين دول من يومهم ولاد .................
اهو هو ده عينة اللي عملوا حرب مصر والجزائر

انا / عيب ميصحش ده شعب عربى مسلم و.......دى تصرفات رئيسهم ومش معناها انهم مش كويسين بل هما ليهم حقوق علينا بصفتهم عرب ومسلمين

واحد / ولا مسلمين ولازفت انت مشفتش عملو فينا ايه لما لاعبناهم فى الجزاير سنة حاجة وتمانين وضربونا هناك وثابت البطل مسك كرسى ودافع عن نفسه

ياااااااااااااااااااااااا دى الكورة

اووووووووووووووف

اوووووووووووووووووووووووف مليون مرة
الله يلعن ابو الكورة مليون مرة
حاجة تقرف

اغلب المعلومات اللي قلتها يا ابو عمر كنت عارفها لو اني اول مرة اعرف معلومات سعد الدين الشاذلي، وكمان اول مرة اعرف موضوع الجزائر ده انا كنت اللي اعرفه هو دول الخليج

اما عن الثغرة فلي الشرف ان السيد الوالد كان فيها ، ولسه فيه اثار جرح بطول قصبة رجله كلها بسبب القنابل العنقودية اللي كانو بيستعملوها ولاد التييييييييييييييييت

ومن ضمن المخططات وقتها انهم قالوا الثغرة اذا كانت هتقلب الموازين في الحرب كانت المدفعية المصرية هتضرب كله في بعضه ويعتبروا اللي ماتو في الثغرة شهداء حرب وخسائر مجبرين ليها

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون