قديم 27-09-2010, 02:27 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل شئ عن الديفيل.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hobz مشاهدة المشاركة

سلام عليكم
لو سمحت انا عندى فيات 126 وعايز اركبلها ديفيل مع العلم انى الشكمان بتاع مفهوش الشجره دى لان الموتور ورا فا يادوبك الهيدر طالع من الموتور نازل على الشكمان فى حاجه موجوده لعربيتى ولا اعمل واحد وياترى ايه مواصفاته

أنا بصراحة ماليش تجارب مع ال126 خالص, بس الفيات دى عاملة زى الفيات ال500 اللى هى جدتها , ودى ماتورها ورا برضه, وبينزلها ديفل عادى بره, بس متهيألى صعب تلاقى حاجة زيه هنا.

فينفع طبعا تركب ديفل كعلبة فقط أو تركب النظام كامل, تركيب العلبة هيبقى بسيط ومفيهوش مشكلة, النظام الكامل هيبقى صعب, لأنك هتضطر تجيب مواسير أوسع, وتعمل الثنيات اللى فيها عند حداد أو خراط, وتلحم عليها فلنشات علشان الموتور, وتركب علبة الديفل على المواسير وموال.

وعلى العموم لو هتكبر المواسير, علشان الصوت مش لازم تكبرها قوى, يعنى مثلا 1سم فى رأيى زيادة فى قطر الماسورة الداخلى كويس.

أنا أسف لو مقدرتش أفيدك, وربنا يكرمك بصنايعى نضيف أيديه تتلف فى حرير وجيبه مقفول

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.