قديم 13-08-2010, 05:26 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اكبر شكمان فى اصغر عربية

العفو يارجالة, أصل الفكرة كانت فى دماغى قريب, بس موضوع شبه مستحيل أنك تستفيد بيه فى مصر, الصورة بتاعت النار اللى خارجة من المحرك دى واحد على عشرين من قدرة الموتور الكاملة, وقوة الموتور ده 1350 حصان غير موتور العربية الأصلى.

وكل فكرته أنه بيسحب هواء من الناحية الأولانية اللى عند السواق جوه ويرش وقود وبعدين يولعه, فبيدى دفع للعربية من الناحية الخارجية " لكل فعل رد فعل مساوى له فى المقدار ومضاد له فى الأتجاه".

دى الفكرة الأساسية, وفيه تصميمات كتير للمحرك وطرق ومعدلات لحساب كل حتة فيه وتصميمات أى ميكانيكى يقدر يعملها وتصميمات متنفعش تتعمل غير من ناسا, بس زى ما قلت حتى لو عملت واحد (التصميمات والناس العادية اللى عملت المشروع مالية النت), أنا مش متصور لو عديت بيه جنب واحد فى الشارع هيحصله أيه, ولا المرور هيخدنى مخالفة بروزات وأضافات خارجية ولا أيه.

حازم باشا, أنا للأسف مش هقدر أجى, أعذرنى, بس مستنى منكوا صور لكل صغيرة وكبيرة فى الفطار, معلش سامحنى.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.