الموضوع: أدب الرحلات
قديم 13-08-2010, 04:15 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ولازلنا مع الاسعاف
(هذه الحكاية لاانصح بيها ابدا لانها مصيبة كبيرة بس ربنا ستر)

فى يوم راجع بعربيتى بالليل بعد يوم مرهق من العمل والسفر وخلاص قربت على البيت وقبل القصرالجمهورى فوجئت بسواق تاكسى بيحايل كل الناس اللى ماشيين بعربياتهم ومنهم سواقين تاكسى زيه
فوقفت
فى ايه قال الست دى روحت بيها مستشفى المطرية وقالو دى عايزة مش عارف ايه موجود فى مستشفى عين شمس التخصصى وانا ممعاييش رخص وعربيتى قديمة ومكسرة زى م انت شايف

وببص لقيت واحدة ضخمة نايمة قتيلة جوه العربية
فكرت شوية بسرعة
وقلت ياواد خليها على الله
فى حد من قرايبها هنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولقيت اكتر من 15 واحد بلا مبالغة اتلمو حواليا
وشالوها ودخلوها بالعافيةلانها تقيلة جداااااااااا على الكنبة اللى ورا ولقيت كلهم نطو جوه العربية ومتفهمش شالتهم ازاى
وجريت على مستشفى عين شمس التخصصى امام جامعة عين شمس بالعباسية ودخلت على الباب وانا مدى كلاكس طويل وعااااالى
والامن فتح الباب بسرعة وشاورو ان الاستقبال يمين فى شمال
وجابو تروللى بسرعة ودخلو بيها على الانعاش
والدكتور قال عايزينك فى كلمتين (طبعا انا فاهم )
قلت / عينى هركن واجيلك
اركن فى البارك
هركن قصاد المستشفى علشان مضايقش حد
اوكى
وخرجت علشان اركن وطيرااااااااااااااااااااا ااااااااااااااان على البيت ولاشافش وشى

ههههههههههه, الحكاية الأخيرة دى جامدة قوى, "عايزينك فى كلمتين" هههههههههه, بلد عايزة الحرق بصحيح, كان نفسى أعرف هيقولك أيه, ولا لو مكانش سابك تمشى.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.