قديم 11-08-2010, 11:54 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التهبيط هوه الاساس فى التعديل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameh samer مشاهدة المشاركة

بس أنا أعرف بردو ان الكاوتش العريض بيضر العفشة
ف
انهى أحسن من حيث أقل ضرر و أكثر ثبات
1)جنوط عريضة
2)تهبيط عنطريق القص
انا عن نفسي مجربتش لكني قريت كتير في الموضوع ده لاني كنت ناوي اجيب 28 تعبانه واشدها على ايدي
وكان اغلب الكلام في الاتزان والثبات زي ما قلتلك وهقولك بالتفصيل
1. عفشة رياضية ( ماسعدين كوني او اي ماركة قريبة منها وسوست نفس النوع )
2. تقص لفة من لاسوست على البارد علشان خواص الحديد متتأثرش
3. كاوتش عريض حتى لو مش هتركب جنوط لان الجنوط زي مقلتلك للمنظر وبس مبتعملش اي حاجة في الثبات
4. لو تضحي بالراحة في المطبات يبقى الكاوتش يكون واطي يعني المسافه بين الجنط وبين الارض واطية مش عاليه شعنش ارتفاع الكواتش مش عرضه لكن في الحالة دي هتحس بكل المطبات اللي تعدي عليها لو عاوزة راحة في المطبات وتستغني عن الثبات شوية يبقى الكواتش عادي لكن عريض قصة الجنط دي بقى انت وذوقك لانه للمنظر بس
5. سبويلر واجناب العربية
ده ثبات العربية

لكن السؤال
العربية نوعها ايه وانت هتمشي على كاااااااااااااااااااااااا اااااام
لان اغلب العربيات ثابته على السرعات القانونية لكن لو انت عاوز تجري وغرز والكلام ده يبقى محتاج تدور على ثبات افضل للعربية