الموضوع: أدب الرحلات
قديم 07-08-2010, 12:44 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

البقاء لله يا عم خالد اسكنه الله فسيح جناته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

نكمل
فى يوم راكب قطار النوم ورايح أسوان وجيت اثناء الطريق حسيت انى عايز أشرب شاى
فقلت ياواد مبدهاش كوباية الشاى ب12 جنيه ......................... ......................... ..
ياعم هات لي انا 3 مليون وانا اتجوز واخلف واعيش حياتي ومش عاوز حاجة من البلد
قال 3 مليون قال

خلي واحد صاحبنا يسمعك لحسن بيفكر في التالته قوله انت بس مليون واحد وهو هيقول حقي برقبتي

مش هقلك اول حرف من اسمه اصله بقى اشهر من نار على علم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

نكمل
دى حكاية شبه اللى فاتت
مرة مسافر اسكندرية وركبت قطار 10 ونص بالليل وكنت حاجز فى الدرجة الأولى والدرجة الاولى دى عبارة عن كرسى و........................ ......................... ...
فكرتني بواحد زميلنا مدرس وكان مقبل على الزواج ( زي واحد صاحبنا) مرة كان بيدي درس في بيت وقتها كان معرض القاهرة الدولي للأثاث وام الولد بتقوله يا استاف هاني متروح المعرض ده تشوف الحاجات اللي فيه دي تحفففففففففففة ورخيصة نازل عليها تخفيضات كتيييييير حتى احنا غيرنا السفرة شوفنا حتى سفرة هناك تجنن دفعنا تمنها وهتيجي في الشحن
ومش غاليه دي كويسة
كام يا عم هاني
67 الف بس
يااااااااااااااه
هاني تنح
واتصدم
وصعق
وازبهل
وقالها 67 الف بتوع السفرة بتاعتي دي يخلصوا جهازي كله ويفيض معايا منهم
الكلام ده سنة 2003

اما بقى عن دمياط وشغل دمياط
فعلا هما اساتذه في شغلهم لكنهم بيعملوا لكل برغوت على قد دمه وللأسف الشغل الكويس جدا بتاع دمياط مبينزلش في مصر الا قليل منه كله بيطلع تصدير لكن فيه شغل درجات نفس التصميم ونفسس المودل شكلا قدامك هيا هيا نفس الحاجة بس لكل حاجة سعرها وهما من خبرتهم في التعامل مع المصريين والفصال الكتير بيلبسوا الزبون الحدق اللي عامل فيها ابو العريف ويروح يفاصل ويضرب السعر النص والتلت شيل بقى يا ريس
وانا شوفت بعيني خامات زي الزفت عند ناس وجيت اقلهم جبتهوا منين جبناها بكذا مش معقول بتهزرو والله ما بنهزر نيجي نفتح بقى الخشب او يحصل حاجة ابص الاقي الخشب من جوه خشب كافور او اذا صالون يكون التنجيد بتاعه قش رز بدل الكارينة او الاسفنج مش مضغوط او القماش فيه غلطات وخد من ده كتيييييييييييييييييييير

كفاية كده لحسن الواحد بدأ يتغاط
وعلى رأي احمد
دول كانوا عاوزين ابو خالو هو يتفاهم مع العالم دي

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 03-11-2010 الساعة 04:43 PM