الموضوع: أدب الرحلات
قديم 19-07-2010, 04:27 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

دي اول مشاركة ليا واتمنى ان يكون فيها واحد على 100 من الضحك اللي اديتهولنا

في فترة الجامعة انا كنت بطلع رحلات ومعسكرات كتير وكنا في مرة في معرض في بورسعيد 5 ايام ، وانا عادة ملا بكون في رحلة او حاجة برة البيت مبنمش علشان المقالب والحاجت اللي بتحصل فيها وبطبيعة الحال بما اني مش هنام مش بخلي حد ينااااااااااااااااااااااا ااام ( دي خبرة اكتسبتها في معاسكرات الجوالة لكن المعرض ده كان خاص بنادي العلوم) المجموعة اللي كانت معايا كانو كلهم هاديين ومحترمين مفيش حد فيهم يعرف الاعيب الشياطين والعفاريت
المهم علشان مطولش عليكم
المعرض كان 5 ايام ، انا منمتش ومخلتش حد من الشباب ينام المشرفين ملناش دعوة بيهم ، اخر يوم المفروض ان فيه تسليم جوايز من رئيس الجامعة وشهادات تقدير للناس المشاركة الناس عاوزة تانام
وانا ابدا
وصلنا للساعه 5 فجرا عاوزين ننام وانا ابداااااااااااااااا مستحيل
اللي هينام فيكم هولع فيه المهم اخر ما زهقوا راحو مشغلين افلام كرتون توم وجيري وحاجات زي كده ( صباح الهيافة ) وكملنا اليوم واحنا بنزهر قلنا احنا كده هنطلع على المنصة قدام رئيس الجامعة ونقله مساء الخيييييييييييييييييييييي يير وششد يا باشا ( بنمد صوابعنا بالشبر كأننا بنحشش تخيلوا المنظر ) احنا بنقول كده بهزااااار
الصبح كان فيه واحد من المجموعة اللي معانا كان اسمه احمد مش متعود على السهر خالص ولا البهدله والتعليق كان لزق معاه وطبعا مفيش نوم ، كلنا طالعين نسلم على رئيس الجامعة وعنينا حمرا ووشنا باين عليه الارهاق ( الارهاق في حالات عدم النوم بيكون كان واحد حشاش اصيييييييييييل) عم احمد بقى
طالع على المنصة
ومش قادر يمسك نفسه من الضحك وعمال يعمل بايده زي مكنا بنعمل ومساء الخيييييييييييييييييييييي ييييير
المهم ربنا ستر ولحقنا قبل ما يطلع السلم واحد سحبه لورا وطلع هو بداله يستلم حاجته
ومن يومها مفيش حد يطلع معايا في مكان الا لازم ياخد حرصه هتودينا في داهية بعد كده

ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه

طيب كويس انك مشتمتهوش بالمره وانتا نايم كدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

حتى الكهف ايجار مش تمليك حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياكروزير

يا عم خالد هو في حد معاه يجيب تمليك دلوقتي كله ايجار جديد يا معلم خليك متحضر متطور وماشي مع العصر الماجوسي اللي احنا عايشينه في البلد ديه

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 03-11-2010 الساعة 03:44 PM