قديم 03-07-2010, 06:21 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتي مع حادثة موتوسكل ( واتصرفت إزاي )

ألف حمد لله على سلأمتك وقدر الله وماشاء فعل ، بس على فكرة أنا اللى مضايقنى فى الموضوع أنك مش غلطان وكمان ربنا سهلهالك وأهل الولد أتصلحوا معاك وبالرغم من ذلك رحت أديت الوله الأمين 150 جنيه ،طب ليه!!!!!!!!!!
وشوف أنت بنفسك بتقول أنك دخت السبع دخات عشان تجيب صورة المحضر ؟!!!!!!!
يا أخى أعلم أن ما أصابك لم يكن ليخطك وما أخطاك لم يكن ليصيبك وكل شىء مكتوب يعنى كنت تسيب كل حاجة تمشى فى وضعها الطبيعى ومكنش ليه لزمة اللى انت عملته وتديه فلوس وده مبلغ مش قليل ،
الموضوع أبسط من كدة بكتير وأهم حاجة فى الموضوع وربنا سبحانه وتعالى حلها لك من عنده وهى أن الولد بتاع الموتوسيكل بخير وأهله طلعوا كويس وتصالحوا معاك ،تقوم أنت تيجى بعد كده وتصعبها على نفسك ، مش منطقى طبعا لأن لو كان الولد بتاع الموتوسيكل حصله حاجة فماكنش أمين الشرطة ده هيسيبك والفلوس اللى أنت أديتهاله دى سمحنى ومتزعلش منى حرام عليك وذنب لأزم تستغفر ربنا عليه لأنك بأختصار رشيته ، أنا قولت لك متزعلش منى وسامحنى بس واجبى كمسلم يحتم عليه أقولك كده .
وبعدين كده أو كده سواء غلطان أو مش غلطان شركة التامين لأزم تدفعلك وبرده سواء غلطان أو مش غلطان هايخصموا منك -شفت بقى ان كلها محصلة بعضها ومن حقك أنك كنت تعمل محضر أثبات حالة بدون أى فلوس واذا أعترض أمين الشرطة فتوجه للضابط وهو هايسعدك ( لأن زى ما فى ناس وحشة لسه برده فى ناس كويسة )، بس يظهر أنك ومعلش متزعلش منى تانى -طمعت أمين الشرطة أو بمعنى أصح هو حس وقراء فى عنيك أنك عندك أستعداد تدفع ؟!!!!!!!!!!
عماتآ حمد لله على سلمتك وربنا يسللم طريقك وطريق الناس كلها وأرجو أن تتقبل مرورى .

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله