قديم 03-02-2009, 09:18 PM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بتحب انهى مدرسة فى صناعة السيارات

السلام عليكم

طبعاً فى كلام كتير أتقال كويس جداً و معتقدش أنى هزود عليه كتير..............بس حابب أقول رأيي فى المدارس المختلفة اللى جربتها

أولى المدارس على الأطلاق هى المدرسة الألمانية.......لا يعلى عليها
وتليها المدرسة الأمريكية ثم المدرسة الأوروبية و كل الأوروبى متقارب....أيطالى فرنسى سويدى أسبانى و أن كان الأسبان أقرب للمدرسة الألمانية بحكم الشراكة وتليها فى رأيي المدرسة الفرنسية .
بعد ذلك تأتى المدرسة اليابانية يليها الكورية.

و لكن لكل قاعدة شواذ بالطبع..........يعنى العربية اليابانى اللى سقتها وعجبتنى جداً و كانت قريبة من المدرسة الأوروبية هى الأمبريزا............خلتن ى أغير فكرتى عن اليابانى ( مع أحترامى للمدرسة اليابانية )

أنا عن نفسى مبعترفش غير بالمدارس دى.......و لا هندى ولا كورى و لا أيرانى و لا صينى لأنهم ببساطة عبارة عن أستنساخ لموديلات من مدارس اخرى.

أنا تقييمى أعتمد على بعض الحاجات اللى هية بالنسبالى أهم حاجة فى العربية..........وهى على الترتيب
1- الأمان
2- الثبات
3- الراحة
4- الأعتمادية

و خلينى أؤكد على أن معظم الحاجات دى بتبقى نسبية......يعنى العربية اللى أنا شايفها ثابتة ممكن تكون بالنسبة لغيرى غير ثابتة تماماً.
و لولا أختلاف الأذواق لبارت السلع.