قديم 19-06-2010, 02:44 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: آخر أسعار سوق المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abdelhady.Ragab مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا...

اولا عايز اقول للدكتور تامر ..... جزاك الله خير الجزاء وجعل هذا العمل فى ميزان حسناتك انشاء الله

انا قريت موضوع "كيفية فحص سيارة مستعملة" بتاعك من كام يوم وانا مكنتش عارف اى حاجة عن فحص المستعمل قبل الشراء... بس فعلا استفدك كتير وعرفت معلومات مكونتش واخد بالى منها قبل كدة.
دلوقتى انا انشاء الله ناوى اشترى نوبيرا 2006 او 2007 واتفرجت على واحدة من يوميين بس فيها شوية ملاحظات ومتردد اخلص فى الموضوع ولا لا...؟
باختصار هى 2007 رشة اربع جوانب و فيها الفوانيس عايزة تتغير وكمان الاكسيدام الامامى مش ولا بد فمحتاج يتغير هو كمان...ا لزجاج الامامى فيه تقرة صغيرة مش مشررخة حواليها بس ممكن تقللق اللى بيشترى.... انا طلبت انى ارفعها فى التوكيل عشان اكشف عليها بالتفصيل بس بيحذرونى انى هادفع مبلغ كبير وممكن جدا ماشتريش بعدها...!
ارجو الافادة .... هى كدة تلزمها مصاريف اد ايه وكمان ممكن تخلص على كام من غير ما حد يظلم التانى فى السعر.
يعنى أية أربع جوانب؟
المهم إنها فابريقة دواخل
الإكصدام فى حدود 180 جنيه
النقرة فى الزجاج مش مشكلة وبتتعمل بالحقن
الرفع فى التوكيل مكلف والموضوع مش مستاهل سمكرى يفحصها وميكلنيكى وخلصت لأن حاجاتها رخيصة
والمصاريف تعتمد على حالة العربية يعنى أخبار العفشة والميكانيكا تحتاج مصاريق ولا لأ
مبدأيا السعر 52000