قديم 15-05-2010, 11:41 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: ارجوكم افيدونى اهل الخبره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حاتم سعيد مشاهدة المشاركة

السياره الماتركس 2010 قريبه من الارض بعد جلوس ثلاثة اشخاص فى المقعد الخلفى ام لا ؟

من مميزات الماتريكس ان الاربع عجلات قريبين من بعض وبيرحوا الواحد في اخد المطبات عن تجربة وواسعه جدا من جوه ومش بتتاثر كتير بعدد الاشخاص الجالسين فيها

وما هو نوع الكاست الموجود بها و هل هو CD ام نوع ردئ ؟

كاسيت شرايط في الهاف اوبشن وسي دي في الفول اوبشن والكاسيت عمتا جميل وصوته نقي وبيعتمد في النهاية علي جودة ملف الصوت اللي حضرتك مسجله اذا كان علي شريط او علي سي دي

هل الصاج ضعيف و قطع الغيار غاليه فى التوكيل؟

كل العربيات اللي موجوده في مصر صاجها ضعيف وده طبعا علشان يخلي وزن العربية يخف وتبقي خفيفه معاك وربنا يسترها عليك وقطع غيارها غالية نوعا ما بس مش اوي يعني في الرنج المتوسط

وما هى اهم شىء اكشف عليه من اهل الخبره استلام السياره

اولا تبص علي عداد الكيلوات انه ميكونش معدي ال 50 كيلو وثانيا تكشف علي العربية اكنك هتشتري عربية مستعمله تبص علي الصاج بالكامل وعلي القوايم وتبص تحت العربية لتكون مخبوطه من تحت ولا حاجه وثبتدي تختبر انوار العربية والكاسيت والتكييف وتتاكد ان مفيش اي انوار منوره في التبلوه عندك زي لمبة الزيت او ال check او البطاريه وهكذا وهتستلم مع العربية الكتالوج بتاعها وكتالوج الكاسيت وضمان البطاريه وضمان الكاسيت وكوريك ومفتاح صليبه وعاده ومفتاح الكوريك ومفتاح العجل واستبن .

و اهم عيوب و مميزات الماتركس 2010؟

انا لما سوقتها كنت مخنوق شوية من ان وش العربية نازل لتحت ومخفي شويه وكمان ان عددات السرعه في وسط التبلوه ده العيبين اللي انا شوفتهم في العربية وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها

و جزاكم الله خيرا
نورت المنتدي واهلا بحضرتك معانا والف مبروك مقدما ومستنين تقرير من حضرتك عن العربية بعد الاستلام ان شاء الله وتقبل تحياتي