قديم 27-03-2010, 04:15 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجاربى المريرة ومشاكلى مع الاسبرانزا A114

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

وارجو بقى المرة دى ان صدرك هو اللى يتسع لكلامى الكتير هههههههه

حرية إبداء الرأى مكفولة للجميع قول براحتك مهما كان كتير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والغريب انك علقت على كلامى ولم تحاول التعليق على كم السخرية واللى وصل الى حد الشتيمة احيانا لمجرد غلطة غلطها فى الكتابة واعتذر عنها مع انى فوجئت انك مشرف القسم والمفروض منك متابعة كل مايقال وتوجيه الاعضاء والتنبيه عليهم بالردود المحترمة
مش عايز بس نخرج عن الموضوع أكتر من كده لكن مضطر أرد على الملاحظات دى :

أولا الموضوع قديم و توقفت المشاركات فيه من أغسطس 2009 حتى مارس 2010
ثانيا فى فترة نشاط الموضوع ده كان فيه مشرف تانى غيرى
ثالثا فين الشتيمة دى ؟
رابعا العضو لم يستجب لنداءات الأعضاء بتوضيح العيوب بالتفصيل أكتر (علشان يدى مصداقية لكلامه) مما سمح بفتح المجال للتشكيك فى الكلام و أخذ الموضوع بسخرية و خصوصا إن موضوع الباب إللى بيطير فى السفر ده كان موضوع طويل و نال ما يستحق من مناقشات
الرد الوحيد من صحب الموضوع كان على موضوع الصور فقط بينما تجاهل باقى استفسارات الأعضاء.
خامسا معظم إللى تناولوا الموضوع بسخرية هم أصحاب سيارات إسبيرانزا و هم أكتر من يستطيع الحكم على مدى مصداقية صاحب الموضوع
سادسا مثل ما سبق و أوضحت أن حرية الرأى مكفولة للجميع و انا علقت لأنى بدافع عن أى واحد يقول رأى حتى و لو بدا لك خارج الموضوع - و لكنه بالنسبة لصاحبه فى صلب الموضوع
سابعا الأفضل من تكميم الأفواه مقارعة الرأى بالرأى و الكلمة بالكلمة طالما حافظنا على الأداب العامة و تقاليد المجتمع