قديم 22-12-2008, 08:44 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيات كوردوبا 2009

بصراحة يا باشا الخليجي اوفر بكتير من المصري و و تقريبا نفس المواصفات و السعر اقل مع العلم ان اخر سعر للكوردوبا المانوال ال1400 سي سي كانت وصلت 106 الف قبل ال 1600 سي سي ما تنزل فالرقم ده انجاز رهيب يعني كل ما في الامر ان التوكيل مبيديش ضمان علي الخليجي لكن العربية قطع غيارها و مراكز صيانتها كتير و كمان الراجل قالك 1000 جنيه و تاخد ضمان سنتين زي التوكيل برضه بيدي ضمان سنتين زي الفل انا رأيي ادفع الالف جنيه و خد الضمان و اتوكل علي الله العربية جميلة جدا جدا جدا و انت جربتها و عجبتك.......

بس س سؤال انا قريت كلمة 97 حصان البولو او الابيزا عموما برا الموتور ال1400 في منه 100 حصان فعلا بس المعتاد في مصر اللي هو العادي ال 85 حصان و ده برضه الناس شكرت فيه جدا بس لو العربية دي موتورها 100 حصان بجد تمسك بيها و هاتها انت كده اخدت كوردوبا موتورها قدرته قريب من ال1600 زي الاسترا مثلا 105 حصان و في عربية سعرها تحفة 88 الف و مكوناتها المانية و تقفيل نضيف جدا و انت حابب العربية في رأيي الصفقة ناجحة جدا

و بالنسبة للكاسيت و دي حاجة ممكن تتظبط بسهولة يعني يوم ما تجيب كاسيت ب 1000 جنيه يبقي العربية واقفة عليك بعد الضمان و الكاسيت ب 90 الف يعني اوفر من النسخة المصرية ب 16 الف جنيه حسب اخر سعر ليها!!!!!!!!!!!!!

و اوفر برضه من النسخة المصرية ب 8 الاف جنيه حسب اول سعر نزلت بيه الكوردوبا المانوال!!!
و الفوجات النسخة المصرية برضه ال1400 كانت من غير فوجات اللي هي 2006

IBIZA

التعديل الأخير تم بواسطة mohamed ibiza ; 22-12-2008 الساعة 09:16 PM سبب آخر: خطأ كتابي