قديم 17-03-2010, 05:36 PM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

والله يا باشا موضوع السعر ده رهن بالحاله ولو العربيه متبهدله متاخدهاش لانها لو متبهدله هتصرف عليها كتير عشان تفوق عشان كده لو الحاله حلوه والعربيه ماسكه نفسها يبقى اتكل على الله السعر كويس على الموديل ده ولو عرفت تنزل الف ولا حاجه يبقى كويس ولو نزلت ال3 يبقى العربيه كده لقطه
وبالنسبه للصيانه هى صيانتها مش معقده وسهله وفيه ميكانيكيه كتير حضرتك بس قولى انت منين وانا اقولك على اقرب واحد لمكانك مع مراعاه انه فيه تجمعين واحد فى صقر قريش وواحد فى عين شمس هتلاقى كذا ميكانيكى وكذا واحد بتوع قطع غيار هناك
وبصراحه انا مش فاكر اسعار قطع غيار ليها بس اللى فاكره كان فلتر الزيت ب25 وطقم البوجيهات ال1 شمعه اليكترونى NGK تمنه 50 جنيه (متأكد من السعر ده تماما لانها نفس البوجيهات اللى بتركب عندى)وفلتر الهوا على ما اتذكر كان ب60 بس مش متأكد لو حضرتك ممكن تصبر عليا لبكره اجيبلك اسعار قطع غيار كتير فيها
وارجو انى اكون افدت حضرتكptmnlo123per122
مبدئيا انا بشكرك جدا ياباشمهندس على ردك واهتمامك ثانيا انا من حلوان يعنى صقر قريش قريبة منى انما انا عندى مشكلتين انا دى هتبقى أول عربة اركبها فى حياتى على الاطلاق ثانيا بما انى مش بفهم اى حاجة فى حالات العربيات مش عارف هاروح اعاين العربية ازاى وانا على حسب متابعتى لمواضيعك عرفت ان افضل حاجة للرينو الميكانيكية المتخصصين فيه