قديم 14-03-2010, 09:27 PM
egynet egynet غير متواجد حالياً

egynet will become famous soon enough
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

مدحت باشا

لاشك أنك بذلت مجهودآ كبيرآ فى اختراعك أو لنقل تطويرك لموتور السياره ! فكلمة اختراع كلمه

كبيره تعنى انشاء شىء جديد من الآلف الى الياء ! ولا شك انك الفتره السابقه أثرت فضول الكثير

من رواد المنتدى و خلبت عقولهم ! و كما قلت أنا فى مداخلتى الوحيده هنا سابقآ انك أحسن خبير

دعايه رأيته فى حياتى ! ولكن للآسف الفيديو اللى انت عملته ده " فى رأيى " مسـح كل اللى انت

قلته و حتى رأيى اللى أنا قلته !

أولا: - التصوير سىء جدآ وأعتقد ان الكاميرا كاميرة موبايل و هى لا تصلح فى مثل هذه المواضيع

التوثيقيه ! مش عارف انت اللى كنت بتصور أو مين ؟ بس لو كنت انت ليه ؟ كان من الآفضل أن

تستعين بصديق ! أقسم بالله العلى العظيم لقد نمت أثناء عرض الفيديو أكثر من مره لطوله ولآنه لم

يفدنا بشىء سوى رؤية معالم و دخلة طريق رشيد أو الدولى السريع ! كان يكفى تصوير العداد عند

ملء البنزين و تصويره مرة أخرى عند ملئه المرة الثانيه فى وجود طرف محايد وليكن عضو من

أعضاء المنتدى !

ثانيآ :- لماذا أصريت فى الفيديو و فى مقالاتك على تشغيل التكييف و تركيب عجل أكبر ؟ ألم يكن

من الآفضل أن تغلق التكييف و تركب عجل استندارد الوارده به السياره لنعرف الفرق الحقيقى بين

أرقامك وأرقام المصنع ؟؟ أو بمعنى آخر كانت ح تعطيك نتائج أفضل !

ثالثآ :- طبعآ انت لو عرضت الفيديو ده على أى شركه أجنبيه ! حتى صانعة السياره فلن يقتنعوا بأى

شىء الا عن طريق أجهزه و كومبيوتر كما نصحك الآخ agtp وانت قلت له مش فاهم قصدك ايه ؟؟

سبحان الله قصده واضح ! ان العلم لا يقتنع الا بالحاجات المسجله بأجهزه و أجهزه معايره كمان ؟؟

أنا لا أشكك بمجهودك وواضح ان السياره باسم الله ماشاء الله تسير بسلاسه ! بس لازم طريقة الاقناع

سواء عن طريق أجهزه و عدادات و شركات محايد متخصصه و علميه و فيديو محترم مقنع تكون هى

السبيل الوحيد لتثبيت وتأكيد تطويرك أو اختراعك على حد قولك !

وشوف كم الردود عليك قبل الفيديو كان قد ايه و بعد الفيديو أصبح قد ايه وانت تصدقنى !

والله أنا لا أقول هذا الكلام الا بصفتى رجل محب لك و لكل من يبتكر شيئآ جديدآ ! بس اعمل الخطوات صح !

Dr. Bolbolan

Dr. Bolbolan

أوجزت فأنجزت

ptmnlo123per154

حقيقة ما قلته واضح قد يكون الموضوع فعلا أنجاز ويستحق التوقف عندة
ولــــكــــــــن للأسف طريقة أخراج النتائج غير مقنعة
تحياتى لك واتمنى لك التوفيق

: 260309~146: