قديم 09-03-2010, 07:56 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الصور الرسمية لل-M11 في أوروبا...أيوا أوروبا تحفة بجد

انا شايف اللى عايز يجيب اسبرانزا دى يحاول يشتريها دلوقتى لان لسة خط الانتاج جديد والسيارة بتطلع من خط التجميع بتشطيب جيد ورائع والصناعات المغذية كخامات جيدة لكن ما تحقق السيارة شهرة بالاسواق وتحقق رقم انتاج معين من نحية الكم وتثبت نفسها يبدأ المجمع المحلى فى محاولات تعظيم هامش ربحة على حساب جودة الخامات ودة معروف ومشهور عن كافة صناعات التجميع المحلية وهنا اود السؤوال ببراءة لية لوجان المغرب بتصدر لاوروبا ومصر ولعدة بلدان متشدده جدا فى المتطلبات واحنا اصحاب باع طويل فى مجال تجميع السيارات لا نستطيع توريد سيارة واحدة حتى الى الكونغو لان سيارتنا لا ترقى ابدا الى التصدير حتى لو وافق اصحاب العلامة التجارية فانهم يستهنون بالعميل والمستهلك المصرى وبالمشاركة مع المجمع المحلى ويشترط عليهم ان لا يقوموا بتوريد سياراتنا الى خارج حدود القطر المصرى والا فمن المفروض اننا الان نصدر الى الاسواق المجاورة كمان سبب اخر خط الانتاج الذى يتم تجميع علية السيارات فى مصر والشبلونة لسة جديدة مش مهلطة وبالتالى اللى بيقتنى دلوقتى غير السنة الجاية وتقدر تلاحظ دة فى اللانوس القديم المجمع محليا حتى من صوت قفلة الباب والخلوص والمسافات بين الابواب والاجزاء المتحركة كلها دقيقة ومتساوية دلوقتى والله العظيم ممكن الباب يكون محكم الغلق وتفكرة مش مغلق جيدا من المسافات المتباعدة وسوء التجميع وقطع المواد المغذية وخط التجميع الذى فقد خصائصة ودقتة الخ ولكم منى فائق الشكر والاحترام اعزائى رزاد منتدى مصر موتورز وشكرا