قديم 09-03-2010, 04:58 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ايه ياجماعة ده انتو بتتكلمو عن الغرز كانها شىء عادى وطبيعى حرام عليكو نفسكم وحرام عليكم غيركم انا شفت ناس بتتخض لما حد يعمل غرزة جنبها او حواليها وكده هتقع فى مشكلة مع ربنا ياحلو
قال رسول الله (صلى الله عليه وسلم ) من روع (خوف )مسلما روعه (خوفه) الله يوم القيامة /صدق رسول الله (رواه البخارى ومسلم )
مين فتوة على ربنا ومستعد يخوف كل الناس ومش خايف من تخويف ربنا له ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرام عليكم
اجرى محدش قال لك لا بس الجرى له اصول اهمها
حساب المسافات
عينك جايبة اخر الشارع
تنبه اللى انت جاى من وراه ( نور او كلاكس ) مش تعدى من جنبه زى الطلقة وتعمل تفريغ هوا يخبط فى الباب عنده يقوم يتخض
نفسيا مجهز رجليك تبقى قريبة من الفرامل
فرامل على الشعرة
انما التفاخر بالغرز ده حرام وشرعا مينفعش اتقوا الله فى انفسكم وفى الناس

كلام حضرتك كله صح بس اللي انا حكيت عليه ده كان علي الدائري مش في الشوارع وسط الناس و انا عن نفسي مش بعمل ده في الشوارع عشان لو حصل اي موقف مفاجئ شخص ظهر ادامي فجأة او طفل او او ممكن يموت فا الواحد بيبعد عن الغرز و الجري في الشوارع العمومية بالذات رغم ان ساعات الواحد يبقي ماشي هادي جدا و المصيبة تجيله لحد عنده و اخرها في شارع الهرم ماشي 60 و واحده معديه ماسكه طفل في ايدها الطفل فلت من ايدها و كنت بينه و بينه مش كتير و ستر ربنا اني مدستوش يعني مش اصحاب العربيات بس هما اللي المفروض يراعوا المفروض الناس تراعي كمان

و صدقني ده مش تفاخر احنا بس بنتكلم في نقطة ثبات العربية و ان الثبات الحقيقي بيبان في الغرز مش في الطوالي مش اكتر

و مشكووور علي التنبيه و النصيحه الغاليه و جزاك الله خيرا ptmnlo123per122

IBIZA