قديم 16-02-2010, 06:39 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كم أكثر سرعة مشيت عليها؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk مشاهدة المشاركة

معلهش بقى يا باشا ... 4 نقط تفوت ولا حد يموت
والله يا باشا حكاية انه مابيصورش بعد 180 ممكن اصدقها على رادارات مصر .. لكن فى الخليج الرادرارات متقدمة جدا و كانوا جايبين واحد ممسوك مرة فى الجرايد متصور 195 ..
و بالنسبة لتعديلات العربيات كلها يا باشا ممنوعة هنا برده لا هيدرز ولا شكمانات ولا حتى تفييم بس بالنسبة للهيدرز ممكن تعدى فى الفحص لأنها مابتبقاش باينة الا بقى لو من النوع اللى بيعمل صوت عالى ... هيقولك وقف يا حلو
انا كنت سايق 175 والرادار مسكنى لكن مسجلها 136 وبعدين قلت ايه الرادار العبيط ده واضح انه مبيعرفش يقرا لكن حضراتكم وضحتو انه ممكن ميسجلش صح لكن على فكرة لازم تعرفو ان فكرة الرادار عبارة عن قياس المسافة على الزمن فيديك السرعة وطبعا السادة الظباط طالما سعادتك تجاوزت السرعة ولو بنص كيلو مشش هتفرق ان كانت 120 والا 140 والا 200 حتى لان عندنا شغالين مانيوال يعنى لما عربية تعدى بسرعة تفوق السرعة المقررة بيبقى فى واحد قاعد قصاد شاشة الرادار بيبلغ باللاسلكى عربية رقم كذا ماركتها كذا ولونها كذا متجاوزة السرعة والتانى اللى بيستقبل ماسك ورقة وقلم وبيقيد الكلام ده اول متظهر ادامه العربية المبلغ عنها يوقفها ولذلك دايما بين الرادار واللجنة مسافة تزيد عن الكيلو علشان يدوا للى بيكتب فرصه انه يكتب واول مالعربية تتاخد رخصها يشطب عليها فى الورقة ويشوف غيرها وهكذا ده كلام شفته بعينى ولما اتمسكت فى مطروح بسرعة 65 قلتله انا مش متجاوز السرعة القانونية فاتصل باللاسلكى وقال له النيسان النبيتى رقم كذا ملاكى القاهرة كانت ماشية بسرعة كام فرد عليه وقال 65 ياباشا