قديم 09-02-2010, 06:03 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

بعد مشاهد الفيديو تم ملاحظه ان بيحفر فى وش سلندر الومينيوم و الحفر عليه مش حيستحمل لشده الحراره هل تعلم ان لما فى صمام بيتعوج بيعمل حفره و نغزات فى وش السلندر و بعد عمل فتره و جيزه الفتحات دى بتفتح اكتر بفعل الضغط و الحراره فبتؤدى الى تلف الوش و الومينيوم مش بيستحمل الحفر عليه و لا العب فيه لانه بيشرخ مره واحده و انا قلت ان اذا اتعوج صمام بعلم فى وش السلندر معنى كده انه يكون طرى بفعل الحراره و الضغط فمستحيل يتم الحفر عليه اما بالنسبه للسعودى الى عمل زاى الفيديو انه عمل الحفر على كابريس و معروف ان الكابريس وش السلندر بتعاها زهر و ممكن تسال فى المعلومه دى و حتعرف انه زهر و الزهر بيقبل الحفر عليه ومش زاى الومينيوم لان الزهر اقوى لتحمله الحراره و الضغط و لذلك كل المواتير الامريكيه الصنع حتلاقيها زهر و اسال على كلامى و حتلاقيه مظبوط ثم انا لو اخذت هذه الفكره و قلت انى مخترع يبقى كده انا حرامى و كداب البلد مليانه عباقره لكنهم مدفونين انت لو دورت فى نفسك و ركزت فى شىء معين و ظل يشغل بالك لفتره حتلاقى له حل و من هنا حتكون مخترع طيب الدكتور الى ذكر فى اول صفحه فكره الصمامات و التى راودته منذ سنه 65 و فكره الاكسجين كمان هو فعلا عبقرى و مخترع و بالفعل الباسات بها خمسه صمام لكل بستم تلاته هواء و اثنين شكمان و هى فكره ايضا منذ سنه 95 و تسعين موجوده

التعديل الأخير تم بواسطة medhat3377 ; 09-02-2010 الساعة 06:26 AM