قديم 09-02-2010, 02:41 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

شكرا على مجموع النقاط الى كتبتها لكن مش معقول اعمل شىء و يضر شىء اخر انا عملت على عربيه مهلكه و هى فولكس موديل 77 و تم وضع زيت فيسكو رقم 3000 لانه بيوفر لزوجه و حمايه مناسبه و السياره تم وضعها على اختبرات كثيره منها طلوع هضبه السلوم لما تتمتع من قوه صعود اى ارتفاع و السياره حالتها ممتازه و هى الان فى اسوان و ان شاء الله سوف ترجع غدا الهدف هو قطع مسافات كبيره و مرهقه و لكن \حتى الان كل شىء 10\10 و فى البدايه تم الضغط على البنزين السياره قعدت تفرول فى الارض و الكاوتش فضل يدخن من قوه العزم الى بقت فى الموتور و كل شىء تمام اما عن درجه الحراره فهى انخفضت من النصف الى الربع و تمتع الموتور بهدوء عالى فى صوته و غدا سوف ننتهى من عمل عربيه نصف نقل و سوف يتم وضع حموله عليها تفوق قدرتها و سوف ابدى مشاهداتى على العربيه غدا ان شاء الله فهو بكل المقايس حتى الان قلب الارقام و المشاهدات راسا على عقب السياره اتغيرت 360 درجه و انا منتظر المزيد و استقرار الارقام المحققه و بعد ذلك سوف اعمل هذا الاختراع على عربيتى فى شهر مارس و هى نوبيرا 2003 و سوف اقول لكم على الارقام التى سوف تسجلها و قبل مااعمل عربيتى امامى عربيه نقل ثقيل من نوع مرسيدس سوف ابداء فيها فور وصولها من السويس اما عن العادم لوحظ بان عدم ظهور اى دخان خارج من الشكمان علاوه على ذلك قله الانبعثات و صلت الى صفر لما تحقق من احتراق البنزين بلكامل و عرفت ذلك من كميه البنزين المحروقه بلكامل مما ادى الى توفير البنزين 40% و تم فك وش السلندر ووجدنا انه نظيف جدا و لم يوجد اى اثر للكربون من الداخل و البساتم نظيفه جدا و وش السلندر و البوجيه حالته جيده جدا لكن لما فكنا اول مره وجدنا كميه كربون كبيره على وش السلندر نيجه عدم حرق البنزين بالكامل الوش تم فكه اول مره لتنظيفه من الاستهلاك السنوات الى فاتت و بعد كده تم ربطه لفتره ثلاث اشهر و تم فكه مره اخرى و جدنا نسبه كربون موجوده نتيجه عدم احتراق الوقود بالكامل ثم تم تنظيفه مره اخرى و بعد تطبيق الاختراع تم على اثره فك الموتور مره تالته وجدنا الوش السلندر نظيف جدا و البساتم نظيفه جدا جدا نتيجه احتراق الوقود بالكامل و تم الكشف على الكرنك و على السبيكه و الجيربوكس كله على ما يرام و كله تمام 10\10