قديم 25-11-2008, 03:41 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر ابو امين مشاهدة المشاركة

انا محتاج نصيحة سريعة ورض بسرعة الله يخليكم
انا معروض عليا دايو نوبيرا 2002 بحالة ممتازة معروضة عليا 55000 جنية عاملة 100000 مانيوال جميع الكماليات وعربية كويسة الان صاحبها كان بالخارج ولسة جاى
وذهبت اليوم الى المصرية وعجبنى الاسبرانزا 1600سي سي 68500 جنية
وانا على فكرة هأجر السيارة جنب مشروع عندى صغير على ادى

الرجاء حد يقولى اعمل اية اجيب جديد ولا اجيب قديم ولا اعمل اية وهل التأجير هتستحمل الاسبرانزا وعلى فكرة انا هأجر بس مش لاى حد بس لغايت لما تجيب القسط بس ptmnlo123per172
جزاكم الله خيرا
تامر باشا ابعد عن المستعمل خاصة لو هتشغلها كمان ايجار وخاصة لو العربية ديه كورى وعاملة 100 الف كم

المستعمل كويس جدا لو كسر زيرو مثلا هتبقى العربية فعلا حالتها ممتازة وعدادها لسه قليل وتقدر تأجر وبعدها تبيع بسعر معقول والعداد مكترش اوى

بالنسبة للاسبيرانزا انا شايف انها تمشى كويس فى الايجار علشان الكماليات اللى فيها وحجمها وشكلها بس كعتمادية بصراحة مقلقة وقطع الغيار لسه غالية ولسه مش منتشرة برة التوكيل على حد علمى وديه كلها حاجات تخوف الواحد من انه يستخدمها بشكل تجارى (ايجار - تاكسى الخ الخ )

انصحك تسأل عن اسعار قطع الغيار كلها فى التوكيل وتدور عليها برة التوكيل وتعرف اسعارها واتمنالك التوفيق فى قرارك باذن الله

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش