قديم 19-01-2010, 03:26 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: آخر أسعار سوق المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_wagdy87 مشاهدة المشاركة

انا بتاع المشاركه ينصحني بين بولو 2001 و لانوس 2001 بس احب اوضح لحضرتك شويه حاجات البولو 1000 سي سي و 8 صمامات و 50 حصان اما اللانوس 1500 سي سي و 16 صمام و 86 حصان
هل الفرق ده ممكن الواحد يحسه ولا عشان فولكس ممكن الواحد مايحسوش بالنسبة للدايو اما عن فرق في سعر قطع الغيار ده ممكن يتعوض في توفير البولو للبنزين انا اسمع ان الدايو سفنجة بنزين .... وانا منتظر رأيك بحضرتك برضه ... شكرا جزيلا
فرق الموتور لصالح اللانوس بدون شك وعلى فكرة هيه 8 صباب وكامة
واللانوس المضبوطة إستهلاكها معقول وبتوصل ل250 ك فى الصفيحة داخل المدينة وأكتر فى السفر الطوالى عن تجربة مع ال2002
معلومة أخرى فى السير المزدحم بمصر فى كل مكان والتوقف الكثير إستهلاك السيارات متقارب
فرق قطع الغيار بين الاتنين فادح لان اللانوس حاجتها ببلاش وزى الشاهين مثلا وصيانتها أصغر ميكانيكى بيعملها
أما البولو فلا