قديم 04-01-2010, 12:36 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: هـل أختيـارى سليـم أم خطـأ

المرسيدس اه اكثر عربيه برتاح فيها و واسعه و اسم لوحده كفايا و عربيه مكشوفه يعني ميكانيكي قطع غيار عمرك ما هتغلب
بس يا مان اولا سحب البنزين عالي و للعلم مفيش 2000 سي سي 6 سلندر يعني عليك ببنزين 80 و كمان زلامكه انتهت عند 1999 ياريت تجيب ميكانيكي نضيف اوي يبص عليها لانهم قالو 6 سلندر 2000 سي سي و دي معلمه غلط و قالو زلمكه 2005 2005 دي عيون الجديده مش زلمكه و abs يعني هما مركبنها طب خليهميوروك جهاز الabs الي مكتوب عليه اصلا abs و لو فيها كل ده يعني متظبطه جامد يعني عربيت شاب و اعتقد مش محتاج اكمل
العربيه مش هتجري زي العربيات الجديده وسط البلد و مش هتعرف تغرز و زي ما تقول تبقا فرقع لوز في وسط البلد لانها كبيره و ثابته جدا يعني مجرد انك تكسر العجل لحار تنيا هتوقف الشارع كله و عشان تعدي بين عربيتين دا مستحيل
انا امتلك سياره فولفو من العائله السويديه و سياره لانسر 2009 بومه
الفولفو اه محرك عملاق و دوست البنزين حوار و بتسمع الشارع كله و سعات بستخدمها بدل الكلاكس بيرعب الناس
حجم عملاق زي ما بيقول الميكانيكيين عربيه باشا العربيه مش مريحه بالمره بالنسبه للانسر ولا تعني للراحه بشيء و تسير عصابي كل ما اركبها اهو تجري و صوت و خلاص مع العلم 2400 سي سي بغلب المرسيدس المعدله بكل جداره
في الجانب الاخر الانسر 1300 قمه الفخامه و الهدوء و الراحه و التغريس كأني بلعب بلاي استيشن و ثبات عالي بغباء اوتوماتك كمان و تغطه البنزين الزياده شويه بتزحف و هي طلعه عربيه شكلها رائع محركها نظيف مفيش نقطه زيت بره ولا وساخه تعاملي كله مع سطح بلستيكي العربيه واسعه بكل المقاييس
و انا اقود الفولفو الصالون ثلث السياره و السنطه و الكبوت هي الباقي يعني بعمل حساب جامد اوي ليهم و بتقرفني جدا في الركن او الاماكن الزحمه يكون مكان ياخد الانسر و بتخشه بكل سهوله اما الفولفو فهو عزاب عشان تعدي منه دا لو عدد
الانسر الصالون تعتبر ثلثين السياره لا احمل هم لللأبعاد الوش صغير و الضهر صغير جدا فكل تعاملي ان الصالون يعبر و ده سهل جدا و خاصتا انها علي كبالم و دركسيون بور استرتش بطاره رياضيه بغباء اصغر طاره قبلتها في حياتي

نيجي لل2400 سي سي الي لما ازود بنزين بطير المروحه الهواء الي تحت العربيه و العربيه تتهز من قوه المحرك مجرد كبس البنزين و كسر العجل تبدء السياره بالتخميش و حرق العجل بقوه دخان ابيض يملاء المكان
لانسر صوت تربو هادء و في نفس الوقت مخيف و قوي دغطه البنزين تلقي بالار بي ام الي 6 لفه اي محرك في افضل حالاته
بخلي صحبي (سائق ممتاز) بالفولفو يطير و الارض تتهز و هو بيكبس البزين و قوه مفرطه بتخلي كل الناس تبص بشده عليه
علي الd ولله بزوووووووووووووو من جمبه امال لو ميت الL هيحصل ايه و كمان مش بكبس بنزين اوي انا بقول لها اجري بس
لكن علي الطرق السريعه فئأ الاوروبي عموما لا يعرف السرعه القصوي ارمي اخر نقلاته و دوس لو الطريق يستحمل ال300 مش بعيد عليهم

الحقيقه فرق شاسع بين العربيتن و عمي كان معاه زلامكه و كان حاسب انها ممتازه و بعدها الان و جاب بي ام 318 2006 و حس بالفرق
في مقوله بتقول الجديد جديد و انا كنت زيك بقول لا الماني قديم احسن من الجديد بس الان بقول الجديد جديد
خش علي اليارس و هتدعي لي هي او الالنترا تحف فنيه و افضل من المرسيدس القديم بكتير كسياره عائليه اوي شبابيه

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ