قديم 02-01-2010, 12:58 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أسوأ شخص فى مصر لعام 2009

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شادي2007 مشاهدة المشاركة

و في النهايةكلنا اخوة و محدش يزعل مني انا احترم الرأي و الرأي اللآخر
عاوز افكرك يا دكتور انه فيه في اليهود ناس اثرو علي اقتصاد مصر و رفعوا من شأنها امثال عدس و ريفولي و عمر افندي الي كان يهودي و اسلم ما هو من اصل يهودي و بعدين تيجي للصاغة كانت شغلانة يهود و هم يشهادة العالم اقدر ناس علي التجارة و الأقتصاد

أنا معاك ان اليهود اللى كانوا فى مصر أثروا على اقتصاد مصر بس غالبآ بالسلب ! يعنى أى تجاره

بتفيد الطرفين ! بس مين المستفيد أكثر ؟؟ لو لم يكن اليهود يكسبون من مصر بالملايين وقاعدين فيها

لعملها كمحطه للقفز على فلسطين ! ما كانوش قعدوا فيها يوم واحد ! ثانيآ همه هربوا كل مالهم اللى

هوه من الاقتصاد المصرى ولم يتركوا سوى الآصول التى لايمكن حملها أو شربها فى برشامه !

والله جديده عليه دى ان عمر أفندى أسلم ! وايه يعنى ؟ ولا يهمنا بشىء ؟ يعنى هوه كان عمر بن الخطاب ؟؟

و بعدين هو اصله مسيحي كاثوليكي من جدود الجدود من ايام جد جد جد بطرس غالي دا الي اعرفهو سألت عنه

برده اللى أنا أعرفه سألت عنه ! طيب تعرف ان زوجة بطرس غالى ( بتاع الآمم المتحده ) علشان

مانخلطش الآسماء ( يهوديه ) ! اسأل فيها لو لم تكن تعرف وهى مازالت حية ترزق !

اسمحلي يا دكتور اقولك انه مش بالشكل يمكن ان تحكم علي احد

أينعم الواحد مابيحكمش على الانسان بالشكل ! بس من علم النفس ياباشا ان لو فيه واحد شكله قبيح جدآ لكن

طيب جدآ و له أفضال عليك و ممكن يبقى أبوك أو أخوك ! فأنت بتشوفه أحلى واحد فى العالم ! وفى نفس

الوقت العكس صحيح لو فيه واحد جميل أو واحده رائعة الجمال لكن أفعاله سيئه فأنت تراه أقبح واحد فى العالم !

ان اكرمكم عند الله اتقاكم مش احلاكم و الي يحكم في موضوع اتقاكم هو الله

نعم " ان أكرمكم عند الله أتقاكم " صدقنا وآمنا بالله ! أما حكاية مش أحلاكم دى ! ياريت تخليك

بعيد عن القرآن وآياته حتى لا يعتبر كلامك تحريف و تخريف ! أظن لا أنا ولا أى زميل ذكر أى

شىء من الانجيل أو غيره ! أرجوك ده خط أحمر عليك وعلى أنا كمان !

ان كان بيقول امثال شعبية يبقي دا من صميم الشعب المصري
اما الثانوية الأمريكية مش الأزهريه هو فيه بطرس يدخل الأزهر عشان يدرس

أنا مش بألف يا محترم ! اقرأ عنه كل يوم بيقول أمثال ! لسه امبارح فى جريدة الجمهوريه هوه

كان فى زيارة الريف وقال للناس " يا جاريه اطبخى..كلف ياسيدى " ماشى مش وحش قوى المثل

ده ! لكن من 3 أيام فى مجلس الشعب قال مامعناه الناس تدفع الآول وبعدين نطلع.... وهو لم ينكر

ما قاله ولكن قال ده كان كلام جانبى وليس كلام رسمى والناس بتتصيد لى الآخطاء !

شوف يا أبو شادى أكرر الموضوع ليس له علاقه بالدين ! وأظن كلنا هاجمنا شيخ الآزهر على

بعض المواقف ! يعنى لا تفرق معانا ده من ده زى بعضهم ! والمسأله ببساطه وعلى رأى عمنا

الكبير قوى بتاع الآمثال الشعبيه " عض قلبى ولا تعض رغيفى " ! والسلام ختام !

أخوكم / عبدالســـلام

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 02-01-2010 الساعة 01:27 PM