قديم 22-12-2009, 07:40 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين <<نوبيرا2 - لانوس2>> اشتري ايه فيهم.؟؟

توكل على الله وعليك بالنوابيرا فرق كبير فى الاداء والاتساع ومتعة القيادة والثبات والتماسك والقدرة على المناورة بالسيارة واجهرة تعليق النوابير مستقله على العجلات الاربعة ومتقدمة عن اللانوس ذات تعليق كلاسيكى محور التوائى خلفى ذات تماسك هش على الطرق السريعة بشكل ملحوظ ودقة التوجية واجهزة الفرامل واستجابة المحرك كلها فى صالح النوابيرا وهذا عن تجربة للطرازين اللانوس البائسة التى تريد م ينقذها من بؤسها والنوابيرا ذت السلوك الجيد والفسحة اقصد السعة الداخلية حتى الصندوق الخلفى فسيح وعملى للغاية حتى يا اخى لوحة اجهزة البيان والتابلوة ومواد تبطين الابواب ذات نوعية من البلاستيك القاسى فى اللانوس عكس النوابيرا التى تمتاز بداخل جيد الصنع تقريبا المقارنة سوف سوف تكتسح النوابيرا اللانوس حتى المحرك اللانوس عامود كامة واحد النوابيرا اثنان
الصمامات للانوس 8 والنوابيرا 16 القوةد الحصانية االانوس 86 والنوابيرا 106 حصان فرملى تكييف النوابيرا كمان تحكم كهربائى دة انت كمان لو محتاج تقفل فتحات التكييف وانت مشغله فى جهة الراكب او جهة السائق فى اللانوس مش متوفر انا مش متحاملعلى اللانوس ومعايا لانوس تعتبر زيرو لكن من واقع خبرتى هناك فى حاجة اسمها متعة القيادة دى فى اللانوس ان المتعة الوحيدة التى سوف تحصل عليها هى عند التوقف فى اقرب مكان والنزول من السيارة هههههه لكن على الاقل وقف النوابيرا من اى سيارة سيدان اخرى محترمة تجدها جيده على الاقل نظرا للقيمة الماديه وتقريبا عربية حلوة مش ناقص فيها الا فتحة سقف طبعا مش اقولك ان اداء النوابيرا اكثر من رائع لكن على ادنى الحدود هى تبلغ المعدل المقبول تعتبر مفيش سيارة ممكن تنافس النوابيرا من حيث التجهيزات والقيمة وان كان الموضوع دة يهمك يمكنك شراءها براحة ولك منى فائق الشكر والاحترام محتار بين اللانوس والنوابيرا ودمتم