قديم 13-12-2009, 08:50 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اجمد مقابلة واحلى اعضاء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pro mada مشاهدة المشاركة

فين بقه الجزء التاني من التعليق ؟
طيب يا سيدى ماتزعلش ! ماهو كل يوم جزء ! والنهارده تانى يوم ! و هنبتدى بيك النهارده !

يعنى ح أفطر عليك ! طبعآ يوم المقابله من قبل الصلاه لغاية ميعاد المقابله اتهريت تليفونات بتأكد على الميعاد !

و طبعآ أنا كده كده جاى لعدة أسباب أهمها :- انى و الحمدلله عمرى ما وعدت و أخلفت ! و المواعيد بالثانيه عندى

من أهم الآشياء ! حتى اسمى " موافى " يعنى بأوفى بالمواعيد و الوعود ! المهم صليت المغرب و أنا نازل الحكومه

أصدرت لى أمر لا يمكننى مخالفته و هو التوجه الى مسجد " يوسف الصحابى " بميدان الحجاز لاعطاء أمين المسجد

كيس مهول من الملابس المستعمله بصوره جيده للتبرع بها لطلبة الآزهر المحتاجين ! و الملابس دى مش من بيتنا !

احنا مجرد ناقل للخير مع التبرع أحيانآ برده ! لذلك تأخرت عن ميعاد المقابله حوالى نصف ساعه ! ووصلت لمكان

المقابله بمساعده بسيطه من " أبو صلاح " لآنى اكتشفت انهم مش عارفين ينطقوا اسم الكافيه أو يوصفوا مكانه تحديدآ !

هاههاههاهههاى ! و دخلت وجدت مكان جميل و الناس اللى جوه أجمل ! حوالى 5 - 6 و المفاجأه " برومادا " !

و بصراحه شكله كان غير اللى فى بالى ! يعنى كنت متخيله رفيع و قصير و لابس شورت و فانله و كاب ! بس لقيته

شاب طويل " بس مش قوى " حوالى 180 سم و نحيف آه بس برده مش قوى و لو لعب رياضه ح يبقى 100/100
و طبعآ كثير الحركه و بيتكلم بعفويه و مش هايب الموقف ! بس كان مصدر سعادة و ضحك الحاضرين !
بخفة دمه ولآنه من عفويته و طيبته طبعآ بيتكلم بسرعه و اللى فى قلبه على لسانه و بيتقبل النقد بروح حلوه !

هوه آه بيرد و " بيلابط" بس مهذب و فى النهايه ما بيغلطش ! بالرغم انه قبل نهاية المقابله كان ح ينضرب من كل

الموجودين " زى شجرة الدر " ! بس الحمدلله عدت ! و ح أحكيها فى وقتها ! وبم ان الكلام قى المشاركه دى تحديدآ عن

برومادا فاحنا قعدنا نناقشه و نغلس عليه فى مشاركاته مثلا زى الشكمان اللى بيفرقع والولد اللى طلع له من البلاعه !

و معجزة المعجزات فى الجاموسه اللى كانت ح تخبط جولييت جنب بيتهم ! ( جاموسه فى بورسعيد ) !؟؟؟ والله ينفع

اسم فيلم كوميدى بطولة أبو العربى ! ولا حكاية العيل أبو 12 سنه و راكب مرسيدس قديمه و بيشد معاه و ضرب

هاند بريك ( ملحوظه: المرسيدس مافيهاش هاند بريك و لكن فرمله تالته على شمال الدوبرياج يعنى رجل بريك ) !

وطبعآ قعدنا نضحك على كيفية عثور أبو صلاح على برومادا تائهآ فى شوارع المحروسه ! مش ح أحكى كل الكلام

بس نقطه واحده فقط ! لما أصبحوا قريبين من بعض و طبعآ ما يعرفوش شكل بعض ! صلاح بيقول له انت جنب الكليه

الحربيه ! طب فيه ايه تانى جنبك ؟ قال له فوقى طياره طايره أهيه و ديلها لونه أحمر !! يالااااااااااااهوى !!!

و بعد ساعتين تلاته بعض الناس طلبت ساندوتشات و الآخ برومادا افتكر ان ساندوتش الهامبورجر صغير زى صوابع

زينب ! فطلب 3 ساندوتشات ! و لما جاء الطلب لقينا الساندوتش الواحد قطره بتاع 45 سم ! فأصيب برومادا بالهلع !

و البورسعيدى طلع بأه ! وقال للراجل لآه أنا طلبت واحد بس ! و بعد أخذ و رد الراجل وافق يتحمل 1 و برومادا 2

لكن برومادا أكل واحد بس و ساب التانى لآى حد يلبسه وقال انه ما يقدرش يا كل غير 1 بس ! و بعد نصف ساعه

أكل التانى و قبل ما يخلصه طلب التالت ! طبعآ متنا من الضحك ! وأنا قلت له أنا شايفك بتتخن وانت بتاكل !

ههههاهههاه و قبل المقابله ما تنتهى و كنا بنتناقش مناقشه حاميه فى موضوع ما ! اقترح يرومادا الاقتراح الرهيب

اللى كان ح ينضرب بسببه ! و ما فيش داعى أقول اقتراحه لسببين ! أولا المناقشات دى لست فى حل من اعلانها !

و السبب التانى علشان على الآقل ربع ال 20000 عضو اللى فى المنتدى ح يروحوا بورسعيد يسلموا جامد قوى

على أبو العربى ! عمومآ معرفة خير ! وان شاء الله لما أروح بورسعيد قريبآ نعدى عليه و على الآخ حازم شاهين

اللى افتقدنا وجوده ! بس مش ح أسمع كلام برومادا و أشد معاه بسيارتى لآنى كما قلت له ح ألبسه فى أول حيطه !
أو مركب ماشيه فى قناة السويس !أو طياره ديلها أزرق ! بس كفايه عليك كده يا عم ! خدت حقك و زياده !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 13-12-2009 الساعة 08:56 AM