مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   بروتون PROTON (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=40)
-   -   عايز رأيكم ياجماعة الله يخليكم في الجين تو علشان عايز أشتريها ومش عارف حاجه عنها (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=84076)

mohamed ahmed amer 11-04-2012 12:25 AM

عايز رأيكم ياجماعة الله يخليكم في الجين تو علشان عايز أشتريها ومش عارف حاجه عنها

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حياكم الله ياشباب المنتدى الجميييييييييل

أنا عايز أشتري عربية في حدود 60000 ولااااازم تكون أوتوماتيك

وبفكر في كذا عربية ومنهم الجين تو بس خايف من قطع الغيار وسعر إعادة البيع

وفي نفس الوقت بفكر في الانسر البومه بس ال 1300

فأنا عايز ربنا يخليكم نصائحكم في الموضوع ده الجين تو أوتوماتيك ولا الانسر ال 1300 الأوتوماتيك

مع مراعاة قطع الغيار وتوفرها وسعر إعادة البيع وفي نفس الوقت المتعة في الركوبه والأوبشنز

وبعد المقارنه عايز نصائحكم الشخصية وهل سعر الجين تو بيقل كتير فعلاً وقت البيع وتقيله أوي في البيع ولا إيه؟؟

في حين إنه معروف إن الانسر بياعه عن الجين تو

وشكراااااااااا

آه نسيت وممكن ترشحولي عربيات تانيه لو عندكم مقترحات في حدود 60000 ألف

mohamed ahmed amer 11-04-2012 03:26 AM

رد: عايز رأيكم ياجماعة الله يخليكم في الجين تو علشان عايز أشتريها ومش عارف حاجه عنها

أفيدوني ياشباب ربنا يخليكوا فين شباب الجين تو

screamseko 12-04-2012 11:47 PM

رد: عايز رأيكم ياجماعة الله يخليكم في الجين تو علشان عايز أشتريها ومش عارف حاجه عنها

انا لو مكانك جين تو بدون تفكير
وكده كده قطع الغيار بيتوفق كتيير من الميتسوبيشي والنوبيرا

Muhammad A 13-04-2012 12:56 AM

جين تو
والهي مش حتندم
:fun_7_5_128[1]:

Elsebily 13-04-2012 01:12 AM

حضرتك طبعا مع احترامي الكامل لماركات بروتون وملاكها وبالاخص الجين تو لاني بحبها جدا وكان نفسي اشتريها بس عامة انا من وجهة نظري المتواضع انت حاطط نفسك في اختيارين انا شايف اني فيه افضل منهم كتير عامة نبدأ بالجين تو هي حضرتك عربيه جميله جدا برغم تحفظي عليها بانها مش عائلية خالص واما ركبتها لقيت اني ورا فيها ضيق جدا ده غير اني السقف ورا واطي جدا فلو انت عاوزها عائليه يبقي مش هتنفعك الجين تو اطلاقا وبردو بصراحه الجين تو هتبهدلك مع توكيلها وقطع غيارها كتييييييييييييييييييييييي ييييييير لاني توكيل عز العرب مبهدل بروتون عالاخر اما بالنسبه بقي للانسر 1300 فبصراحه انا شخصيا مش مقتنع بيها اطلاقا لانها سحبها في الضياع وبالاخص مع التكييف يعني لو شغلت التكييف وانت راكبها هتحس انها بطه لو فيه 1600 هيكون افضل طبعا بكتيير بس هتكون اغلي طبعا من المبلغ اللي انت عاوزه وعامة انا شايف اني المبلغ ده يجيبلك مثلا نيسان صني بداية من 2006 مانيوال او بداية من 2005 اوتوماتيك والنيسان محترمه جدا علي فكره ومش هقولك الاوبترا2006 بردو عشان كلامي يبقي فيه مصداقيه ومتحسش اني عاوز اجبرك علي حاجه معينه رغم اني مقتنع بيها جدا وفيه بردو اختيارات قدامك كتير وممكن تجيب نيو اكسنت 2006 او 2007 او كيا ريو 2006 يعني وممكن تزود شويه وتجيب لوجان جديده عامة بردو حضرتك حدد عاوزها شبابيه ولا عائليه ولا ايه وبعدين صلي صلاة استخاره وان شاء الله ربنا يرزقك بعربيه تريحك والاهم من نوع العربيه هو حالتها

بالتوفيق

الساعة الآن 09:30 PM.