مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   برايد Pride (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=136)
-   -   عنوان ميكانيكي كيا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=22211)

mandy2007 16-03-2010 01:12 PM

ارجو المساعدة بسرعة الله يباركلكم

اشتريت عربية كيا برايد هاتشباك العصفورة من شهرين والحمد لله
العربية زي الفل كانت هي موديل 97 تكييف وميه ميه
فجاة من اسبوعين كنت غيرت لها الريداتير وظبط العربية

جيت في يوم تنك البنزين خلص مني ودي غلطتي طبعا فلمت ترسيبات التنك
المهم العربية اجي الصبح ادورها تبطل مرتين او تلاتة وادور تبطل تاني اميكانيكي قال لي غير البوجيهات غيرت البوجيهات والفلاتر هواء وبنزين وبرضه العيب زي مهو عند الدوارة بس واحيانا علي مطلع الكباري بطلع دخان ابيض بسيط فقلت يبقي ممكن الكبس مش اوي او محتاجة شنبر فبصيت لقيت الميكانيكي بيفتي ليا ومش فاهم حاجة وناس تقول اسطوانة وديسك ومواويل ومش عارف روحت التوكيل لقتهم غالين اوي 500 جنيه عشان يكشفوا عليها طب ليه يعني

مش لاقي ميكانيكي نظيف بتاع برايد العصفورة

برجاء عاوز ميكانيكي نظيف يعرف دي اسطوانة وديسك ولا طقم شنبر ولا ايه مع العلم ان اللي شاريها منه كان مسلمها لي زي الفل والله والعربية اصلا عاملة 50 الف كيلو مش فاهم ده ايه

ياريت ميكانيكي ناحية المطرية او الحلمية او مصر الجديدة لاني من المطرية

وجزاكم الله خير

mandy2007 16-03-2010 02:39 PM

عنوان ميكانيكي كيا

ptmnlo123per1106
السلام عليكم يا باشا
سمعت عن حضرتك كتير انك من عشاق البرايد

ممكن لو تكرمت اسم وعنوان الميكانيكي اللي في جسر السويس ده وهو بيفهم اوي ولا ايه

عاجل جدا الله يبارك لك

AbOnOrA 18-03-2010 07:52 PM

رد: رسالة الي السيد / ابو نورا

العنوان
4 ش عبد الحليم محمود متفرع من ناصية ش الحرية خلف فيلات 23 يوليو بعد فندق السلام - جسر السويس امام محطة كهرباء هليوبلس

تليفون : بطرس شنوده : 0101196221 - محمد حنفى : 0125634933

الوصف : فى اخر جسر السويس بعد الف مسكن وفندق السلام على الشمال فى منطقة ورش سيارات عند محطة الكهرباء هو الميكانيكى ده قدام سور محطة الكهرباء وهما اتنين صحاب الورشة واحد اسمة محمد والتانى بطرس وكانو شغالين فى التوكيل وحافظين الكيا صم

لكن عامة المشكلة اللى عند حضرتك مش محتاجة حد متخصص فى كيا واى ميكانيكى كويس يعملها

0109943300 ده رقم تليفونى لو تحب تكلمنى واوصفلك المكان اكتر

mandy2007 19-03-2010 06:50 PM

رد: عنوان ميكانيكي كيا

الف شكر وربنا يكرمك طول ما انت بتساعد الناس
انا كتبت العناوين بس بيني وبينك هي دلوقتي ماشية كويس الحمد لله وبدات تسحب لما روحت لميكانيكي جنبي وقال لي لازم تمشيها علي 92 وجرب جربت الحمد لله سحبت اكتر شوية والميكانيكي بيقولي موتورها كويس وغير البوجيهات وظبط الاسبراتير والحمد لله من يومها الدخنة راحت والسحب اكتر والحمد لله
الف شكر يا باشا
وكتر خيرك

mashimaro16 09-05-2010 03:45 AM

رد: عنوان ميكانيكي كيا

فى ميكانيكى كيا تحفه شاطر جدا اسمه رمضان تحت كوبرى القبه
اخر شارع يمين فى الشارع بتاع الششنجى وهو عند بتاع الفول والطعميه هناك اسمه رمضان بس محترم جدا وامين جدا جدا جدا وبيفهم فى البرايد ميه ميه انا معاه بقالى سنين وماشاءالله عليه قمه فى الامانه والكفاءه

الساعة الآن 04:24 PM.