مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   بيجو PEUGEOT (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=39848)

hisam2010 15-03-2011 01:32 AM

رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird (المشاركة 374694)
مهو لو ماتور 405 ال 1600 يركب عليها يبقى كده نص مشكلة قطع الغيار اتحل مشكلتها
باقي العفشة والتابلوة

كلام سليم علشان كدة انا هتاكد من المعلومة دى وهرد عليك ان شاء الله

m2rizk 27-03-2011 03:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hisam2010 (المشاركة 374648)
وعليكم السلام... أولا اسف جدا على التاخر فى الرد
ثانيا:- العربية البرستيج دى من العربيات المتعبة جدا فى ظبطها وبتتعبنى انا شخصيا فى ظبطها على جهاز الــTIP ودة جهاز قديم وممل،،،بص كدة على الـــR.P.M والعربية مورقرايتة كام؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! لو مظبوط وصوت الموتور عالى ممكن يكون وش السلندر حصلو حاجة من قرصك على العربيه.

العربية لما بتبدأ شغل على البارد بتكون على 1000 ار بى ام و لما بتسخن بيكون المور فيها حوالى 800
مش عارف هل كدة مظبوط و لا لأ بس للعلم ان تسخين العربية كويس قبل التحرك بيخلى العزم بتاعها جبار و صوتها بيهدأ شوية بس المشكلة انها بتتهز و هى واقفة على المور يعنى باحس برعشة الموتور و انا واقفلكن فى الجرى ...امكانية ال 185 كم \س لسة ما اتغيرتش

ايه راي حضرتك هل ده له علاقة بقاعدة الموتور؟

hisam2010 28-03-2011 12:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m2rizk (المشاركة 383472)
العربية لما بتبدأ شغل على البارد بتكون على 1000 ار بى ام و لما بتسخن بيكون المور فيها حوالى 800
مش عارف هل كدة مظبوط و لا لأ بس للعلم ان تسخين العربية كويس قبل التحرك بيخلى العزم بتاعها جبار و صوتها بيهدأ شوية بس المشكلة انها بتتهز و هى واقفة على المور يعنى باحس برعشة الموتور و انا واقفلكن فى الجرى ...امكانية ال 185 كم \س لسة ما اتغيرتش

ايه راي حضرتك هل ده له علاقة بقاعدة الموتور؟

مظــــبوط جدا كدة الــRPM............ اة ليه علاقة طبعا بالقاعدة وخلى حد يبصلك على القواعد

hanymi45 28-03-2011 10:58 AM

هلى تعلية العربية بيجو 205 موديل 84 متعدله كلها تسعين علشان موضوع المطبات لما بيكون فى حمل ورا فى العربيه والمطبات الغير قانونية بالمره فى بلدنا بيكون عملى وملهوش اضرار ولا ليه مشكلة ياريت حد يفيدنى بالنصيحه ولو يعرف حد كويس

hisam2010 29-03-2011 12:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanymi45 (المشاركة 384051)
هلى تعلية العربية بيجو 205 موديل 84 متعدله كلها تسعين علشان موضوع المطبات لما بيكون فى حمل ورا فى العربيه والمطبات الغير قانونية بالمره فى بلدنا بيكون عملى وملهوش اضرار ولا ليه مشكلة ياريت حد يفيدنى بالنصيحه ولو يعرف حد كويس

انا مش فاهم اية المشكلة بالظبط... انا اعرف انى الـــ 205 مش واطية اوى من ورى علشان المطبات وعامة لو انت عايز حد يعلى او يوطى العربية انا اعرف عفشجى كويس.

الساعة الآن 03:57 PM.