مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=118)
-   -   مشكلة مع سينسور باركينج SPY من سبيركار (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=139974)

aymanlaw 24-06-2015 04:13 AM

رد: مشكلة مع سينسور باركينج SPY من سبيركار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsalah (المشاركة 1019126)
يا صحبة الخير الطبيعى ان اى موزع بيبيع جهاز بيدى عليه فترة ضمان والفاتورة نفسها ضمان واى جهاز وارد يحصل فيه مشاكل والطبيعى يتسلم للصيانة طرف الوكيل علشان يا يصلح العيب يا يصرف مرتجع
من غير كدة لا سبير كار يعرف يرجع مرتجع ولا يصرف فلوس ليه حضرتك مش عايز تودى الجهاز للصيانة ؟؟
سلمهولهم وشوف يمكن عيب صناعة ويتغير او يدولك موديل احدث خلينا نشوف وطمنا عملت ايه وان شاء الله خير

كلام منطقى وسليم ,بارك الله فى حضرتك وكل عام وانت بخير:Bravo::Bravo:

AbOnOrA 24-06-2015 09:41 PM

شكراً ليك على عرض تجربتك وبعتذر عن التاخر فى الرد لظروف رمضان وظروف صحية خاصة بيا شخصياً
وانا بصفتى مسئول عن الدعم الفنى لاعضاء مصر موتورز اتصلت بسبير كار لاستيضاح المشكلة وفهمت منهم الاتى :

اولاً .. سياسة استبدال المنتج فى حالة ظهور اى عيب فيه تسمح باستبدال فى بحر 14 يوم ( اسبوعين ) من تاريخ الشراء بعد تلك المدة يتم استقبالة من طرف مركز صيانة الوكيل الخاص بماركة SPY لفحص الجهاز وبيان طبيعة العيب وبالتالى امكانية اصلاحة او استبدالة

ثانيا .. نقلاً عن سبير كار فان منتجات ماركة SPY محل ثقة الشركة وعملائها ولا توجد عيوب متكررة من هذا الموديل او اى من الموديلات الخاصة بها المتوفرة بفروعها وفى حالة وجود اى مشكلة ترحب الشركة بالاستجابة لشكاوى العملاء عن طريق منتديات مصر موتورز وموقع سبير كار Spare Car ووسائل الاتصال الهاتفية او بزيارة فروعها مباشرة
انتهى ..

ومن ناحية مصر موتورز .. حضرتك ممكن تشرفنى بارسال بيانات الاتصال بحضرتك لمتابعة المشكلة لحين حلها ان شاء الله

sakr01 26-06-2015 06:00 PM

السلام عاليكم ورحمتك الله وبركاته
انا أسف على التأخير فى الرد علاشان ظروف العمل
بس انا كان عندى رد على 14 يوم ديه انا أتلقى من مدير المركز بعد حوالى 10 ايام من التركيب وقالى ابو جهاز ممكن يعطل عندك مشكلة انا هستلم منك الجهاز ( الشاشة) وأرسله آلى التصليح ولم يذكر انه هايغير الجهاز .
انا معايا الفاتورة لسه محتفظ بيها وبعدين انا حاولت معهم فى التليفون وأتلقى كده لفظا مفيش ضمان عندك مشكلة احنا المندوب بتاع spy بيجى كل يومين وممكن يتصلح وممكن لا .
وكمان برد انا رحت فى المرة الاولى كان هناك فنى بيحاول يفهمنى انه كل صينى وده عادى
على العموم انك ممكن أرسلك رقم تليفونيي ومتشكر ياأستاذ abOnOra على ردّك ده ايملى ممكن نتوصل عاليه
Ahmed.sakr01@hotmail.com
وبالرضو انا عايز أوضح انا مش بشتيكى من المعاملة أوالأزمات او الجهاز بالعكس الناس محترمة ، محترفة والجهاز جميل جدا بس المشكلة ان لما الواحد بيحب احسن حاجه من مكان معروف المفروض يلاقى الدعم المناسب بعد البيع وشكرا

sakr01 26-06-2015 06:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsalah (المشاركة 1019126)
يا صحبة الخير الطبيعى ان اى موزع بيبيع جهاز بيدى عليه فترة ضمان والفاتورة نفسها ضمان واى جهاز وارد يحصل فيه مشاكل والطبيعى يتسلم للصيانة طرف الوكيل علشان يا يصلح العيب يا يصرف مرتجع
من غير كدة لا سبير كار يعرف يرجع مرتجع ولا يصرف فلوس ليه حضرتك مش عايز تودى الجهاز للصيانة ؟؟
سلمهولهم وشوف يمكن عيب صناعة ويتغير او يدولك موديل احدث خلينا نشوف وطمنا عملت ايه وان شاء الله خير

انا والله عادى انه يتصلح بس الى ااتقالى ممكن يتصلح وممكن لا
وانا عربيتى جديدة وانا ركبت السينسيور ده بالعفية وانا كنت واقف على أيد الناس علاشان التقفيل والكهرباء وكده فمش هقعد اجرب فى التصليح وفك وتركيب وده كان سبب ان العطل الأولاني رضيت بيه علاشان كده
وبرد للامانة انا هروح ليهم النهاردة تانى فرع التجمع وأسمع منهم
والله الموفق وشكرا على النصيحة

sakr01 27-06-2015 02:14 AM

السلام عاليكم
انا رحت النهارده فرع سبير كار الى فى التجمع الخامس وقابلت الاستاذ/ أيمن صادق مدير الفرع والصراحة الرجل جينتل قوى بس أكد عاليا ان سبير كار ملاهاش دعوة بعطل مابعد البيع وعلاشان الأمانة هو كان بيتكلم على السينسيور ( حالتى) ممكن يكون فى ضمان خاص بحاجات تانية ، المهم قالى ان SPY مركة محترمة وليها صيانة وأرسل معى فنى محترم شف العطل وفك الشاشة وعمل طلب إصلاح بالأعطال الى شفها بعينه
والأستاذ أيمن تانى (جينتل) ووعدنى انه هيتابع الموضوع وكلم فعلا المسؤل عن الصيانة فى SPY وفهمنى ان يوم الاتنين القادم ظ¢ظ©/ظ¦ هستلم الشاشة بعد الإصلاح إن شاء الله
ولما استلم الجهاز هاديكو الابديت على الموضوع
انا متشكر جدا لكل آلى رد على الموضوع وكل الى اهتم بالشكوى ( محترمييييييييين قوى) وكل سنة وأنتو طيبين

الساعة الآن 04:37 AM.