مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   الحقوني يا لوجانية .............لوجي بعافية شوية و محدش عارف يعالجها (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=94838)

sherifabden 12-08-2012 09:29 AM

رد: الحقوني يا لوجانية .............لوجي بعافية شوية و محدش عارف يعالجها

على جمعية حقوق المستهلك وش ..... مفيش حل غير كده .... ازاي التوكيل معندهوش قطع غيار للعربية دي ؟؟!!! ... انا لو مكانك اخد بعضي واعمل شكوي وافضح التوكيل ... والمشكلة تتحل ان شاء الله

danoora 12-08-2012 09:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 (المشاركة 737674)
لا بردوا كده اسعار غالية بمقارنة بالعربيه اللى بحبها وهى اللانوس اللانوس بقى الفانوس بتاعها ب 100 جنية او اقل كمان على ما اعتقد الفنوس نفسه مش فانوس شبورة وعلى العموم ده واجبى انى ارد على حضرتك بس للاسف انا مش لوجانى واعتقد انى مش هكون لوجانى ابدا مفيش حب وقبول بينى وبين اللوجان

طبعا لسه بدري على اللوجان عشان توصل قطع غيارها نص تمن قطع غيار اللانوس !!!!!! اللانوس تقريبا بقالها 13 سنة في السوق المصري
و اكرر تاني حضرتك كلك ذوق والله على المشاركة مع انك مش لوجاني لان بلاحظ من بعض الاعضاء التحيز لعربيته كانها دينه و ماينصحش حتى عضو تاني لو معاه عربية غير زي ماحضرتك نصحتني:GROWIN~12:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden (المشاركة 737723)
على جمعية حقوق المستهلك وش ..... مفيش حل غير كده .... ازاي التوكيل معندهوش قطع غيار للعربية دي ؟؟!!! ... انا لو مكانك اخد بعضي واعمل شكوي وافضح التوكيل ... والمشكلة تتحل ان شاء الله

دي اوصلها ازاي ؟؟ ممكن اخد رقمها من الدليل؟ بس انا خايفة يحطوني في دماغهم اكتر حتى لو اتحلت المشكلة يغلسوا معايا في الصيانات بعد كده .... ربنا يجازيك خير على المعلومة و يسلم مرورك الكريم

بس عندي سؤال مهم جدا .. مشكلة زي مشكلة الثروتل بادي دي مش بيقى ليها بوادر ؟ يعني لو العربية اتقحصت كمبيوتر من شهر و نص من ظهور المشكلة مش المفروض تظهر في الفحص؟؟

sherifabden 12-08-2012 10:01 AM

موضوع ان التوكيل يحطك في دماغه انساه خااااالص هما كل التوكيلات بيخافوا من حقوق المستهلك ومش هيقدروا يعملوا حاجة بخصوص السؤال الثاني انا مش هقدر افيدك لاني مليش في الميكانيكا اوي

moustafa.peace 12-08-2012 11:49 AM

ان شاء الله خير ومتحافيش كل مشكلة وليها حل
شكل اللوجى دى اول عربية تتعلمى عليها السواقة - عموما جربى فرع اخر للتوكيل شوفى فرع المقطم او شوفى الميكانيكون العرب
ولو فقدتى كل الاحتمالات يبقى معلش تعالى على نفسك واشتريها لان حاجة رخمة اوى لما الواحد يكون معاه عربية ويحس انها مش معاه
وتقبلى مرورى
لكن اللوجان عربية بجد كويسة عن تجربة ومحدش اشتكى منها من اعضائها لحد دلوقتى واكيد زى ما قولت لحضرتك شكوتك دية لان اللوجان عربية اتعلمتى عليها السواقة

pink sky 12-08-2012 12:57 PM

اولا الف سلامه على لوجى وربنا يقومهالك بالسلامه
ثانيا معلش بئى انا مش حقدر افيدك لكن ممكن استفاد منك انا بنوته زيك ومن الاسكندرية نويت اشترى عربية و الاعضاء هنا و الناس اللى حوليا بيفضلوا انى اجيب اللوجان واقنعونى بيها مع ان المبلغ اللى معايا ممكن يخلينى اجيب كذا حاجه وخصوصا انى بفكر كمان فى البيكانتو
ياريت بئى تقوليلى حكايتها معاكى و كل نوادرها عشان اقدر احدد اتجاهاتى ويبئى ميرسى ليكى جدا

الساعة الآن 04:56 PM.