مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   تجربتي مع قيادة اللوجان و الاوبشنز الي عرفتها (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=40282)

gadix 28-11-2010 10:17 PM

رد: تجربتي مع قيادة اللوجان و الاوبشنز الي عرفتها

الف شكر teto2005 علي التوضيح
في حاجتين عاوز اعرف هم ايه و لا اسمهم ايه
اول حاجة السنتر بتاع العربية مش بيقفل لوحده غير لما انا اقفل من الريموت , انا كان معايا اوبل فيكترا لمدة شهر و كنت بجربها و كنت لما بنزل العربية و اقفل الباب و استني دقيقة او اتنين تقريبا كان السنتر بيقفل الابواب كلها و لو في زجاج مفتوح بيترفع لوحده
ده بقي يتعمل ازاي؟

pointer 29-11-2010 01:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gadix (المشاركة 298384)
الف شكر teto2005 علي التوضيح
في حاجتين عاوز اعرف هم ايه و لا اسمهم ايه
اول حاجة السنتر بتاع العربية مش بيقفل لوحده غير لما انا اقفل من الريموت , انا كان معايا اوبل فيكترا لمدة شهر و كنت بجربها و كنت لما بنزل العربية و اقفل الباب و استني دقيقة او اتنين تقريبا كان السنتر بيقفل الابواب كلها و لو في زجاج مفتوح بيترفع لوحده
ده بقي يتعمل ازاي؟

شوف دول كدا حجتين
اولا انذار و ثانيا وحده رفع
الانزار بيبقي فيه حاجه اسمها بوسيتف ارم وده اللي بيخليه يقفل لوحده و مانصحش بيه علي شان متنساش المفتاح ويقفل
الازاز ده وحدات رفع بيبقي وحده ورا و التانيه في الامامو لازم انزار علي شان يشتغلوا
توكيل اسكندريه بس هو اللي بيركبه و الانزار ب 300وحاجه و الوحدات ب تقريبا 250 او 200 وحاجه لو بره التوكيل اي حاجه هيقول لك اصل الانزار اثر علي الكوتش فالالسقف اتشرخ وعن تجربه

gadix 29-11-2010 10:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teto2005 (المشاركة 298661)
شوف دول كدا حجتين
اولا انذار و ثانيا وحده رفع
الانزار بيبقي فيه حاجه اسمها بوسيتف ارم وده اللي بيخليه يقفل لوحده و مانصحش بيه علي شان متنساش المفتاح ويقفل
الازاز ده وحدات رفع بيبقي وحده ورا و التانيه في الامامو لازم انزار علي شان يشتغلوا
توكيل اسكندريه بس هو اللي بيركبه و الانزار ب 300وحاجه و الوحدات ب تقريبا 250 او 200 وحاجه لو بره التوكيل اي حاجه هيقول لك اصل الانزار اثر علي الكوتش فالالسقف اتشرخ وعن تجربه

جميل جدا الله يكرمك علي التوضيح
انا من القاهرة ينفع اروح توكيل اسكندرية و ااركب الانذار و وحدات الرفع و لا مينفعش اتعامل غير مع توكيل القاهرة؟
انا سألت في توكيل القاهرة و هم معندهمش الانذار و مسألتش علي وحدات الرفع بس اكيد مش عندهم و مش عارف ليه بصراحة

pointer 30-11-2010 02:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gadix (المشاركة 298945)
جميل جدا الله يكرمك علي التوضيح
انا من القاهرة ينفع اروح توكيل اسكندرية و ااركب الانذار و وحدات الرفع و لا مينفعش اتعامل غير مع توكيل القاهرة؟
انا سألت في توكيل القاهرة و هم معندهمش الانذار و مسألتش علي وحدات الرفع بس اكيد مش عندهم و مش عارف ليه بصراحة

لا الحجات دي تجبها معاك او ممكن تكلم م حسام وتاكد عليه ان الانذار موجود و وحدات الرفع هات حاجه معروفه احسن
بالنسبه لتوكيل العامريه عادي جدا جدا ما فيش مشاكل ان شاء الله

gadix 30-11-2010 01:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teto2005 (المشاركة 299062)
لا الحجات دي تجبها معاك او ممكن تكلم م حسام وتاكد عليه ان الانذار موجود و وحدات الرفع هات حاجه معروفه احسن
بالنسبه لتوكيل العامريه عادي جدا جدا ما فيش مشاكل ان شاء الله

يعني هما بياخدوا 300 جنيه علي تركيب الانذار بس؟!!!!! ليه؟!!
طيب تركيب وحدات الرفع بياخدوا عليهم كم؟!!!!!!!!!

انا مضطر اني ملعبش في الكهرباء برة التوكيل لاني مش مأمن علي العربية

الساعة الآن 06:17 PM.