مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   حوادث السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=201)
-   -   متخليش الشيطان يقنعك انك مايكل شوماخر (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=113792)

Mido Madrid 21-05-2013 12:24 AM

متخليش الشيطان يقنعك انك مايكل شوماخر

الموضوع ببساطه ان الثقه فى السواقه اسوا حاجه ممكن تحصل لاي واحد لان الثقه الزياده فى الاخر بتؤدي لمجازفات اكتر والموقف ده يبين
صاحبي معاه لانسر سوبر اكشن وابن عمته معاه سكودا اوكتافيا وماشيين على الطريق فالموضوع قلب بتحدي فصاحبي بتاع اللانسر عداه وكان ماشي على 120 والاسكودا عايز يعديه فجه قصاده يعنى كبوت الاسكودا قصاد العجلة الورانيه بتاعة لانسر فجاه لقه عربيه قدامه فخبط اللانسر من عند العجله اللى وره فاللانسر قعدت تلف وطلعت على الرصيف وكان فيه رمل على جمب الطريق فدخلت فيه ووقفت وستر ربنا منزلش فى البحر وكله طلع سليم وده اهم حاجه
والخساير كلها فى الصاج بسيطه
الخلاصه بقه انك تمشي على مبدا توقع خطا الغير اضمن وبلاش الثقه فى السواقه لان الحادثه بتحصل في ثانيه وبلاش موضوع التحدي بين الاصحاب خصوصا

memodina1 21-05-2013 01:32 AM

رد: متخليش الشيطان يقنعك انك مايكل شوماخر

:CONGRA~238: شكرا بجد للكلام دا فعلا لازم الواحد ياخد باله واحنا عيشين برحمة ربنا وسترة

3bd0 21-05-2013 02:02 AM

أولا الف سلامة على صاحبك وقريبه، وأحب اقولك انها حصلت معايا انا شخصيا من 4 سنين

هيا قصة طويلة هاحاول اختصرها على قد ما اقدر
الساعة 3 بالليل على كورنيش المعادي، كنا انا و 3 صحابي مروحين خلاص، واحد منهم معاه عربيته
سلمنا على الاخ اللي لوحدوه ده واتوكلنا على الله، وخلاص نسيت زميلي ده خالص
فجاة طلعتلي عربية من شارع جانبي ووقف قدامي بالعرض من الخضة
خدت بتاع 200 - 300 متر زحلقة، ووقفت الحمدلله قبل ما اخبطه ببتاع 3 متر (10 ثواني عمري ما هنساهم)
للأسف مخدتش بالي ان زميلي كان شادد معايا ورايا، بعد ما وقفت خالص ولسة باخد نفس لبس فيا من ورا
كل حاجة راحت من اول الاكصدام بتاعي لحد الطبلوه بتاعه
طلع مدروخ شوية بس الحمدلله جت سليمة من غير اصابات

Vanditta 21-05-2013 04:16 AM

المشكلة ان اما بكون سايق لوحدى بحس انى هنام لو سوقت واحدة واحدة على مهلى وبتاع , لازم حرق وشد وغرز عشان الطريق مايبقاش ممل
بس للأسف هو شيطان فعلا اللى بيخليك تحس الاحساس دة
وبعدين احساس اما تقف ساعة فى اشارة ولا طريق زحمة وبعد كدة تدخل على طريق سريع بتحس انك كنت فى سجن وماصدقت تطلع براءة فبتلاقى نفسك عايز تجرى وتشد وبتاع MADDRIVE
بس هانقول اية الحمد لله ماشيين بستر ربنا ودعاء الوالدين

amr elsisi 1 21-05-2013 09:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Vanditta (المشاركة 886542)
المشكلة ان اما بكون سايق لوحدى بحس انى هنام لو سوقت واحدة واحدة على مهلى وبتاع , لازم حرق وشد وغرز عشان الطريق مايبقاش ممل
بس للأسف هو شيطان فعلا اللى بيخليك تحس الاحساس دة
وبعدين احساس اما تقف ساعة فى اشارة ولا طريق زحمة وبعد كدة تدخل على طريق سريع بتحس انك كنت فى سجن وماصدقت تطلع براءة فبتلاقى نفسك عايز تجرى وتشد وبتاع MADDRIVE
بس هانقول اية الحمد لله ماشيين بستر ربنا ودعاء الوالدين

انا عكسك انا دائما بسافر تخيل انك تكون داخل من وسع علي ديق:dzy:

الساعة الآن 11:35 AM.