مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   128 FIAT (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=199)
-   -   الى mr astra صليبة الكوبلن الداخلى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=102992)

MAYO CAR 19-11-2012 05:55 PM

الى mr astra صليبة الكوبلن الداخلى

الــــــــــى mr astra
بعد التحية والسلام
صليبة الكوبلن الداخلى عندى باستمرار بتفرك وتبوظ على الرغم من ان كل حاجة عندى مظبوطة وجديدة
الكبالن سليمة .... وضعية الفتيس مظبوطة بالسم...... الشرشرة اللى بتركب عليها الصليبة تمام ..... حتى الفتيس استيراد ومضمون يعنى كل حاجة تمااااااااااااام العيب الوحيد اللى انا واثق منه هو نوعية الصليبة نفسها وطبعا انا بقول واثق لانه ببساطة انا كنت شغال فى مجال الاستيراد لقطع الغيار وعارف المضروب من السليم بس للاسف احنا عندنا فى اسوان التجار بيجبوا المضروب وبس وبصراحة انا عاوز اعرف موضوع الجلب اللى حضرتك اتكلمت عنه فى موضوع قريب وطلبت منى عمل موضوع مستقل
ياريت حضرتك تشرح لى الموضوع ده باستفاضة لانى فعلا عاوز اعمل موضوع الجلب ده مهما كان الامر

ainhours 20-11-2012 07:20 PM

رد: الى mr astra صليبة الكوبلن الداخلى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAYO CAR (المشاركة 800538)
الــــــــــى mr astra
بعد التحية والسلام
صليبة الكوبلن الداخلى عندى باستمرار بتفرك وتبوظ على الرغم من ان كل حاجة عندى مظبوطة وجديدة
الكبالن سليمة .... وضعية الفتيس مظبوطة بالسم...... الشرشرة اللى بتركب عليها الصليبة تمام ..... حتى الفتيس استيراد ومضمون يعنى كل حاجة تمااااااااااااام العيب الوحيد اللى انا واثق منه هو نوعية الصليبة نفسها وطبعا انا بقول واثق لانه ببساطة انا كنت شغال فى مجال الاستيراد لقطع الغيار وعارف المضروب من السليم بس للاسف احنا عندنا فى اسوان التجار بيجبوا المضروب وبس وبصراحة انا عاوز اعرف موضوع الجلب اللى حضرتك اتكلمت عنه فى موضوع قريب وطلبت منى عمل موضوع مستقل
ياريت حضرتك تشرح لى الموضوع ده باستفاضة لانى فعلا عاوز اعمل موضوع الجلب ده مهما كان الامر

لا اخى الكريم انا كانت بتعمل معايا نفس القصه بس اتضح العيب ان الشاسيه مفتوح وحلها انك تروح عند عفشجى ويحطلك تيله تدخل الصليبه لجوه ومتفركش على الفاضى

mr_astra 20-11-2012 07:30 PM

اقتباس:

بتفرك وتبوظ
اشكرك على الثقة الكبيرة دى
بص حضرتك الصليبة دى مش راكبة على بلى شبك؟
البلى الشبك تملة بيفرط وبينزل جوة الفتيس كمان
القصة كلها اننا بنعمل الصليبة على جلب ..........بنستغنى عن البلى الشبك وبنحط جلبة مكانه
وبعد التيلة بندى بنطة لحام عشان الصليبة ما تتحركش من مكانها لو الشاسية فية مسافة كبيرة

MAYO CAR 21-11-2012 01:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra (المشاركة 801227)
اشكرك على الثقة الكبيرة دى
بص حضرتك الصليبة دى مش راكبة على بلى شبك؟
البلى الشبك تملة بيفرط وبينزل جوة الفتيس كمان
القصة كلها اننا بنعمل الصليبة على جلب ..........بنستغنى عن البلى الشبك وبنحط جلبة مكانه
وبعد التيلة بندى بنطة لحام عشان الصليبة ما تتحركش من مكانها لو الشاسية فية مسافة كبيرة

حبيب قلبى mr astra الف الف شكر على معلوماتك الرائعة دى وربنا يكرمك كمان وكمان
بس انا كنت عاوز اعرف حاجة ياترى الجلبة دى بتبقى حرة الدوران زى البلية ولا لأ ولو كانت ثابتة هل الثبات ده يؤثر عليها بمعنى ان هى متتكلش بس الاحتكاك

mr_astra 21-11-2012 01:21 AM

والله هاتطلع زى الفل ما تقلقش لانها متجربة فى 30 فلم عربى قبل كدة

الساعة الآن 08:53 AM.