مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   كامل تقديرى للأعضاء الكرام - أخيرا استلمت اللوجان انهارده (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=101732)

cooltarroka 05-11-2012 04:00 PM

كامل تقديرى للأعضاء الكرام - أخيرا استلمت اللوجان انهارده

أحب أشكر جميع الأعضاء المميزين اللى فى المنتدى هنا اللى بجد ساعدونى كتير و خلونى أقرر أشترى اللوجان - تحياتى وتقديرى لكم جميعا , أحكيلكو بقى على شويه حاجات كده :)

أنا الحمد لله لسه مستلمها من كام ساعة - جيت وركنتها فى الجراج لحد ماربنا يسهل وأرخصها بالسلامه , أنا أول مرة أسوق أوتوماتيك فلسه طبعا حاسس أنى أول مرة أسوق خاصه انى كان معايا 128 وفرق شاسع بقى :danceW7: :danceW7: :danceW7:

كان عندى كام سؤال عالماشى كده :
أولا الحاجات اللى المفروض اخودها مع العربيه , أنا استلمت الأتى : الاستبن والكوريك والبتاعة الخاصة بقطر العربيه والايريال والولاعه ومفتاحين , هل فيه حاجه ناقصه ؟

ثانيا الاوراق : انا خدت ورقه كده زرقا اللى هيا طلب شراء سيارة , الافراج الجمركى لسه هييجى , بوليصه التأمين لسه هتيجى , كتالوج العربيه والكاسيت , ضمان العربيه وهوه حاجه عامله زى الكتالوج كده , بس كده , هل فيه أى ورق ناقص ؟ أنا سألت الراجل عن عقد البيع قاللى ان مفيش عقد بيع وهوه طلب شراء السيارة بس اللى المفروض أخدو .

ثالثا الكاسيت : المفروض انو فيه بلوتوث , يا ريت حد يقوللى اعملو pair ازاى مع الموبايل بتاعى عشان كل لما اعملو pair وادخل الpin 1234 يقوللى pair failed والمفروض ان الراجل مدخل الkey بتاع الكاسيت عشان الراديو شغال عادى من غير اي مشاكل بس الpair مش عارف ليه فيه مشكله , يا ريت لو حد يقوللى الخطوات بالظبط

فيه لمبه حمرا كده تحت مؤشر البنزين تقريبا بتنور والعربيه مقفوله , دى بتاعه ايه ؟
شاكر ليكم جميييييييعا :120105~352: :Wkiss5:

mhamdy75 05-11-2012 04:04 PM

رد: كامل تقديرى للأعضاء الكرام - أخيرا استلمت اللوجان انهارده

:Bravo:مبروووووووووووك:Br avo:

عمرو الامير 05-11-2012 04:42 PM

الف مبروك ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها يا رب وخلى بالك وانت سايق ومش تزود السرعة عن 130

وال RBM عن 3000 واملى الكاوتش نتروجين وجبلها غطا بدل محد يخربشها

ومونها 92 الفترة دى واهتم بيها وربنا يكرمك يارب

cooltarroka 05-11-2012 05:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr2008mero (المشاركة 791167)
الف مبروك ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها يا رب وخلى بالك وانت سايق ومش تزود السرعة عن 130

وال RBM عن 3000 واملى الكاوتش نتروجين وجبلها غطا بدل محد يخربشها

ومونها 92 الفترة دى واهتم بيها وربنا يكرمك يارب

مشكور يا غالى على النصائح القيمه , انا فعلا روحت فولتها 92 عشان كانت لمبه البنزين منورة لما استلمتها , وال RPM على طول وانا سايق بيها كان على 2 تقريبا مش عارف ده طبيعى ولا ايه بصراحه , ممكن انا اكون بتك شويه علبنزين بس يا رب اتعود بسرعه بقى :fun_car:

sehsss 05-11-2012 05:11 PM

مبرووووووووك

الساعة الآن 11:16 AM.