مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جمارك السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=140)
-   -   لو عندك مشكلة مع جمارك السيارات او عاوز تستورد سيارة عندى الرد فى أقل من 24 ساعة (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=114123)

ابو نورهان 21-07-2013 12:58 PM

رد: لو عندك مشكلة مع جمارك السيارات او عاوز تستورد سيارة عندى الرد فى أقل من 24 ساعة

استاذ مسعد
بعد التحية
معذرة بس الكلام مش منطقي او حضرتك مش عندك خلفية كبيرة عن موضوع سيارات المعاقين بس علي العموم
شكرا علي اهتمامك و الرد
و جزاك الله خير
معلومة اكيد
سيارات المعاقين بتدفع جمارك و بتجيب اي موديل تحبه

mostafa bdran 21-07-2013 02:17 PM

رد: لو عندك مشكلة مع جمارك السيارات او عاوز تستورد سيارة عندى الرد فى أقل من 24 ساعة

موضوع فوق الممتاز .. وانا ليا طلب عند حضرتك . انا عايز اشتري عربيه وقربيبي في المانيا بس مش معاقين ولا حاجه يا تره تكلفه العربيه قد ايه لو هاتيجي علي مركب جمركب وخلافه بالمصري تعمل كام فوق سعر العربيه . مع العلم العربيه ممكن تكون موديل تقريبا من 2003 ال 2006 .. مستني رد حضرتك ضروري

ابو نورهان 21-07-2013 02:22 PM

يا اخي ما تشغلش دماغك لان العربيات دي مش بتنزل غير المعاقين فقط يعني لازم تجيب جواب معوق و تتعامل معاه بمعرفتك بقي
لكن لو هاتجيب من غير معاق تشتري موديل السنة من المصنع و شوف بقي يا ريس جماركها
اي استفسار انا تحت امرك

salmonkalou 21-07-2013 11:00 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ::
اولا :انا كنت ببحث عن ناس كويسين زيكم من فترة ع النت او مكان اخر علشان موضوع استيراد سيارة
ثانيا: نخش ف المفيد العربية (اللي عايز استوردها) عربية نص نقل تويوتا موديل 1987 بنزين اربعة شنكل (متقطعة 3 اجزاء يعني قطع غيار سيارات ،كابينة وصندوق وشاسيه) من السعودية
ثالثا:انا محتاج ال3اجزاء بتاعت العربية حتي لو الشاسيه اتقطع جزئين مش مشكلة
رابعا:اللي عايز اعرفه العربية حتتكلف كام شحن ونقل من ميناء بالسعودية حتي وصولها الي مصر بما فيها تكاليف الشحن الجمركي في كلا المينائين ف مصر والسعودية
الموضوع فيه تفاصيل كتييييييييييييير فارجو الرد علي هذه الاستفسارات ، واحنا ممكن نتعامل ف كذا عربية بهذا الشكل انا الموضوع دا واخده قطع غيار سيارات وحيمشي معايا بسرعة لا تتوقعها بس محتاج المعلومات دي ضروري

ابو نورهان 22-07-2013 12:30 AM

اخي العزيز معذرة علي عدم افادتك لانني بكلم في العربيات الملاكي الخاصة بالمعوقين و دي شحنها ما يقرب من الف يورو و لازم جواب معوق اما قطع الغيار فلازم تتعب و تنزل المنطقة الحرة بنفسك و تسال واحد و اتنين من مكاتب الشحن لان الموضوع مش سهل ذي ما انت متخيل وبص يا ريس
ما فيش حلاوة من غير نار عايز ترزق و تمشي امورك اتعب و انزل واسال بنفسك
معذرة اذا ردي مش عجبك بس دي الحقيقة
انا عن نفسي هانزل اسال في الجمرك علي جمارك العربية اللي انا عايزها لان بصراحة منذ فترة طويلة و لم اصل لرد مفيد
و انا تحت امرك

الساعة الآن 11:59 PM.