مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مكافحة سرقة السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=193)
-   -   جهاز تتبع يعد الأحدث فى الأسواق الصينية به IP للتبع من الحاسب عن طريق GPS مع امكانية فصل الكهرباء وسعره ولا أذن سمعت ولا عين رأت (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=89915)

Toyota Corolla 17-06-2012 10:47 PM

جهاز تتبع يعد الأحدث فى الأسواق الصينية به IP للتبع من الحاسب عن طريق GPS مع امكانية فصل الكهرباء وسعره ولا أذن سمعت ولا عين رأت

السلام عليكم و رحمة الله أخوتى الأعضاء.

مبدأيا كده أنا مش بروج للجهاز ده ولاحاجة عشان أنا مش تاجر و لا ببيعه الحكاية هى إنى طلبت من واحد صحبى سافر الصين الأسبوع الماضى جهاز تتبع للسيارة و فى نفس الوقت بيفصل دائرة الكهرباء و المحرك.

فكلمنى وقالى فى جهاز له IP مثل الحاسب ويمكنك تتبعه عن طريق حاسبك بواسطة القمر الصناعى GPS يعنى و يمككنك فصل كهرباء السيارة من النت فى الحاسب مهما ابتعدت السيارة يعنى مش 2 كم والكلام الفاضى اللى فى الأجهزة التعبانة اللى بيضحكوا علينا بيها.

الجهاز قد الموبيل تقدر تخبيه فى أى حته و بيبقى معاك ريموت الجهاز تقدر تخبيه فى هدومك عشان لا قدر الله تعرضت لاعتداء من قطاع الطرق أخدوا العربية ،العربية هتفصل أوتوماتيك بعد 30 ثانية من ابتعادها عن الريموت اللى انت مخبيه فى هدومك و مش هتدور تانى.

بعد كل ده اتفجأت لما سمعت سعره اللى هو 500 جنيه :sycho26::sycho26::10CC26 ~164:

عايز رأيكم فى الجهاز ده يا شباب :CHUBBY~36:
وأنا عن نفسى لسة صاحبى موصلش و معرفش اسم الجهاز ايه

و رجاء خاص مش عايز تجار يدخلوا يقولوا الصينى درجات و درجات عشان البوقين عارفهم.

aymanlaw 17-06-2012 11:09 PM

رد: جهاز تتبع يعد الأحدث فى الأسواق الصينية به IP للتبع من الحاسب عن طريق GPS مع امكانية فصل الكهرباء وسعره ولا أذن سمعت ولا عين رأت

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla (المشاركة 697529)
السلام عليكم و رحمة الله أخوتى الأعضاء.

مبدأيا كده أنا مش بروج للجهاز ده ولاحاجة عشان أنا مش تاجر و لا ببيعه الحكاية هى إنى طلبت من واحد صحبى سافر الصين الأسبوع الماضى جهاز تتبع للسيارة و فى نفس الوقت بيفصل دائرة الكهرباء و المحرك.

فكلمنى وقالى فى جهاز له IP مثل الحاسب ويمكنك تتبعه عن طريق حاسبك بواسطة القمر الصناعى GPS يعنى و يمككنك فصل كهرباء السيارة من النت فى الحاسب مهما ابتعدت السيارة يعنى مش 2 كم والكلام الفاضى اللى فى الأجهزة التعبانة اللى بيضحكوا علينا بيها.

الجهاز قد الموبيل تقدر تخبيه فى أى حته و بيبقى معاك ريموت الجهاز تقدر تخبيه فى هدومك عشان لا قدر الله تعرضت لاعتداء من قطاع الطرق أخدوا العربية ،العربية هتفصل أوتوماتيك بعد 30 ثانية من ابتعادها عن الريموت اللى انت مخبيه فى هدومك و مش هتدور تانى.

بعد كل ده اتفجأت لما سمعت سعره اللى هو 500 جنيه :sycho26::sycho26::10CC26 ~164:

عايز رأيكم فى الجهاز ده يا شباب :CHUBBY~36:
وأنا عن نفسى لسة صاحبى موصلش و معرفش اسم الجهاز ايه

و رجاء خاص مش عايز تجار يدخلوا يقولوا الصينى درجات و درجات عشان البوقين عارفهم.

اولاً:الف شكر على المعلومة..
ثانياً:بمثل هذه الأمكانيات بجد شىء لايصدقه عقل (على رأى شويكار ههههه)..
ثالثاً:حضرتك الفيصل فى درء اى كلام يقال عن هذا الجهاز وذلك عنمدا يصل صديق حضرتك باالسلامة من الصين وحضرتك تجرب الجهاز وبأذن الله يكون التطبيق مثل ماشرحت حضرتك ويتضح ان كل ماقلته تمام يبقى كده شىء فوق الوصف ...
لذلك نتابع وبأهتمام شديد وصول صديقك با السلامة اولاً ثم تجربة الجهاز ونهنئك على نجاحه ثانياً ,
مرة أخرى الف شكر على الأفادة والمعلومة العظيمة,بارك الله فيك:CHUBBY~36::CHUBBY~36: :CHUBBY~36::CHUBBY~36::CH UBBY~36:

eng/walaaeldeen 17-06-2012 11:10 PM

رد: جهاز تتبع يعد الأحدث فى الأسواق الصينية به IP للتبع من الحاسب عن طريق GPS مع امكانية فصل الكهرباء وسعره ولا أذن سمعت ولا عين رأت

السلام عليكم
ياما نشوف من الصين
والله المستعان

Toyota Corolla 17-06-2012 11:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlaw (المشاركة 697540)
اولاً:الف شكر على المعلومة..
ثانياً:بمثل هذه الأمكانيات بجد شىء لايصدقه عقل (على رأى شويكار ههههه)..
ثالثاً:حضرتك الفيصل فى درء اى كلام يقال عن هذا الجهاز وذلك عنمدا يصل صديق حضرتك باالسلامة من الصين وحضرتك تجرب الجهاز وبأذن الله يكون التطبيق مثل ماشرحت حضرتك ويتضح ان كل ماقلته تمام يبقى كده شىء فوق الوصف ...
لذلك نتابع وبأهتمام شديد وصول صديقك با السلامة اولاً ثم تجربة الجهاز ونهنئك على نجاحه ثانياً ,
مرة أخرى الف شكر على الأفادة والمعلومة العظيمة,بارك الله فيك:CHUBBY~36::CHUBBY~36: :CHUBBY~36::CHUBBY~36::CH UBBY~36:

نورت الموضوع يا باشا و وعد أول ما أجرب الجهاز هنقلكم تجربتى :CHUBBY~36:

Toyota Corolla 17-06-2012 11:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 (المشاركة 697541)
السلام عليكم
ياما نشوف من الصين
والله المستعان

الموضوع نور :12C186~161:

الساعة الآن 09:08 AM.