مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Matrix - ماتريكس (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=135)
-   -   اريال الماتريكس (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=88007)

TiTo Sky 10-06-2012 06:15 PM

رد: اريال الماتريكس

انا اللي في عربيتي اتسرق

وروحت لواحد بتاع اكسسوار قولتلة عايز اريال

جابلي اتنين

واحد طويل وواحد قصير

مرديتش اخد القصير اولا لانة بتاع السيراتو ثانيا مش هيبقي باين اوي وكان بيقولي ب 18

وخدت الطويل وركب واشتغل تمام وزي الفل والاشارة لاقطة كويس وجبتة ب 15

تقبل مروري

tham1010 12-06-2012 03:27 PM

الحقيقة أنا العربية بتاعتى ماتركس 2001 مستوردة. جاى فيها أريل غريب شوية. الأريل طوله خمسين سنتى وتخنة زى تخن سلك عجل الدراجات. والأريل بيركب فى العربية عن طريق قلوظ. الحقيقة طولة ده مش لطيف لانه لما بغطى العربية مش بعرف إلا لما افك الأريل كل يوم قبل ما اغطيها.

هل لو أشتريت ليها أريل صغير زى 20 سنتى تخين وأسود زى البلاستك كدة الموجود فى عربيات الماتركس بتاع غبور هل هنفع عندى. هل الأريل بتاع غبور بيركب فى العربية بقلوظ فى جسم العربية ام الأريل بيكون حته وحدة ومش بيتفك؟

أما عن جودته فهو ممتاز الحقيقة لما الأريل مش بيكون راكب مش أقدر اجيب الأف ام، ولكن بجيب 3 قنوات على التردد العادىam لو راكب الأريل بجيب كل قنوات FM بجودة ممتازة ونقية وكمان am بيكون واضح تمام.....

ahmedsherif1990 12-06-2012 04:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 (المشاركة 693464)
الحقيقة أنا العربية بتاعتى ماتركس 2001 مستوردة. جاى فيها أريل غريب شوية. الأريل طوله خمسين سنتى وتخنة زى تخن سلك عجل الدراجات. والأريل بيركب فى العربية عن طريق قلوظ. الحقيقة طولة ده مش لطيف لانه لما بغطى العربية مش بعرف إلا لما افك الأريل كل يوم قبل ما اغطيها.

هل لو أشتريت ليها أريل صغير زى 20 سنتى تخين وأسود زى البلاستك كدة الموجود فى عربيات الماتركس بتاع غبور هل هنفع عندى. هل الأريل بتاع غبور بيركب فى العربية بقلوظ فى جسم العربية ام الأريل بيكون حته وحدة ومش بيتفك؟

أما عن جودته فهو ممتاز الحقيقة لما الأريل مش بيكون راكب مش أقدر اجيب الأف ام، ولكن بجيب 3 قنوات على التردد العادىam لو راكب الأريل بجيب كل قنوات FM بجودة ممتازة ونقية وكمان am بيكون واضح تمام.....

هههههههههههههه مصائب قوم عند قوم فوائد
انت محتاج واحد زى اللى معايا و انا العكس :thinkW19:

tham1010 13-06-2012 12:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darsh1511 (المشاركة 683193)
ممكن يكون من الاريال انا كان عندى نفس المشكلة لما الاريال اتسرق ولما جبت واحد جديد اشتغل كويس جدا

مصطفى هو الأريل اللى جبتة ركب عندك عادى. هى كل الأريال بتركب قلوز؟ هل الأريل اللى جبته قصير ,اسود بلاستك زى اللى فى الماتركس بتاع غبور ولا جبت واحد إستيراد

tham1010 13-06-2012 12:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsherif1990 (المشاركة 693510)
هههههههههههههه مصائب قوم عند قوم فوائد
انت محتاج واحد زى اللى معايا و انا العكس :thinkW19:

أحمد باشا أن مش عارف ليه الأريال فى غبور اسود وبلاستك كدة وقصير وتخين. المفروض تكون الأريال معدن.... لا افهم فكرة عمل الاريل وهل الاريال المعدن احسن

الساعة الآن 03:46 PM.