مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   بروتون PROTON (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=40)
-   -   تقرير عن بروتون ساجا بعد 45000 كم (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=72128)

أيمن عنابى 16-11-2011 02:41 PM

تقرير عن بروتون ساجا بعد 45000 كم

السلام عليكم
أحب أن أوضح لكم أخبار الساجا بتاعتى بعد ما عدت 45000 كم
العربية ما شاء الله ممتازة جدا لحد دلوقتى والحمد لله أنا بتابع دايما الصيانة المهمه فقط في توكيل الصحراوى زى صيانة 20000 كم وصيانة 40000 كم وباقى المراحل بغير زيت وفلتر وتربيط عفشة خارج التوكيل . المهم العربية عملت ليها صيانة 40000 كم فى التوكيل وطبعا غيرو جميع الفلاتر وجميع الزيوت وتم تغير مياه الردياتير والبوجيهات المهم العربية والحمد لله تماتم مافيش اى مشاكل عندى دايما بعتنى بيها وبهتم بيها جدا لان العربية بتدل على شخصية صاحبها والحمد لله بسافر بيها كتير على فكرة انا من السويس وبسافر بيها دايما إلى شرم الشيخ والقاهرة والاسماعيلية وكمان اسكندرية العربية على الطريق زى الفل والحمد لله .
غيرت بس فى العربية الفانوس الخلفى يمين كان اتكسر واشتريت واحد تقليد من شارع دمشق بالقاهرة بى 220 جنية وكمان غيرت تيل الفرامل خارج التوكيل طبعا اشتريت تيل افيو GM وهو كويس جدا معايا . الحمد لله ربنا يبارك فى كل اللى عنده ساجا فعلا سيارة ممتازة شبابية عائلية .

Torn@doo 16-11-2011 03:24 PM

رد: تقرير عن بروتون ساجا بعد 45000 كم

ربنا يباركلك فيها وهى فعلا سيارة جميلة وربنا يعطيك خيرها
بس كنت حابب اسال ع التكييف مع 1300 بياثر ع شغل العربية ؟

أيمن عنابى 17-12-2011 02:27 PM

السلام عليكم تكمله لما سبق
أحب أن أوضح لكم أخبار الساجا بتاعتى بعد ما عدت 45000 كم
العربية ما شاء الله ممتازة جدا لحد دلوقتى والحمد لله أنا بتابع دايما الصيانة المهمه فقط في توكيل الصحراوى زى صيانة 20000 كم وصيانة 40000 كم وباقى المراحل وبغير زيت وفلتر وتربيط عفشة خارج التوكيل . المهم العربية عملت ليها صيانة 40000 كم فى التوكيل وطبعا غيرو جميع الفلاتر وجميع الزيوت وتم تغير مياه الردياتير والبوجيهات المهم العربية والحمد لله تماتم مافيش اى مشاكل عندى دايما بعتنى بيها وبهتم بيها جدا لان العربية بتدل على شخصية صاحبها والحمد لله بسافر بيها كتير على فكرة انا من السويس وبسافر بيها دايما إلى شرم الشيخ والقاهرة والاسماعيلية وكمان اسكندرية العربية على الطريق زى الفل والحمد لله .
غيرت بس فى العربية الفانوس الخلفى يمين كان اتكسر واشتريت واحد تقليد من شارع دمشق بالقاهرة بى 220 جنية وكمان غيرت تيل الفرامل خارج التوكيل طبعا اشتريت تيل افيو gm وهو كويس جدا معايا . الحمد لله ربنا يبارك فى كل اللى عنده ساجا فعلا سيارة ممتازة شبابية عائلية .( اى استفسار عن السيارة من السوايسة 01005636645 أيمن فؤاد)

أيمن عنابى 17-12-2011 02:31 PM

بالنسبة للتكييف بتاع الساجا ممتاز جدا جدا على السرعات العاليه يعنى فى السفر ممتاز والعربية لا تتأثر به أثناء السفر والسرعات العاليه لكن داخل المدينة بيسحب شويه من البنزين اكتر منه في الطرق السريعه وعلى فكره العربية وأنا مش التكييف على الطرقات السريعة مبحسش خالص بأى تأثير على سرعة العربية وعزمها والأخطر كمان من كده أن المفاجأ بتاع الساجا الاوتوماتيك ممتاز وروعه وبتعامل بكفْ مع التكييف بصراحه عربية ممتازة جدا وأمان عالى قوى قوى

mar mar 17-12-2011 02:34 PM

شكرا علي المعلومات دي وعقبال المليون كيلوا

الساعة الآن 01:31 AM.