مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   مشاكل رينو لوجان واسعار قطع الغيار (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=13966)

yma4444 18-11-2009 12:33 PM

رد: مشاكل رينو لوجان واسعار قطع الغيار

انا معايا لوجان موديل 2009 اشترتها فى شهر 7 2008 و عملت معايا فوق 20000 و بصراحة انا شايفها عربية حلوة بالنسبة لسعرها و سافرت بيها اكثر من مرة و جبت بيها سرعة 170 بس ماحبتش ازود عن كده و كانت ثابتة و عفشتها بصراحة ممتازة جدا العيب الو حيد اللى بداء يظهر فى تقفيل البواب بداءت تخبط شوية لكن علشان اكون صريح انا عندى اولاد صغيرين و مراتى كمان استعمالهم سىء جدا يمكن يكونوا هما السبب
صيانة 10000 كلفتنى حوالى 420 جنيه و 20000 كلفتنى 750 جنيه

محمد مجدى رينوهاوى 21-11-2009 05:25 AM

شكرااااااا على معرفة عيوب اللوجان بس انا شايف ان العربية كدة عيوبة مش جامدة اوى ولا حاجة ولو قارنتوها بالسعر بتعاها هاتلاقوها مناسبة جداا ولا اية ؟ptmnlo123per1127
وبالنسبة لاجتماع الفرنساوىدة _ ( يابوب الجامد) _ اية ظروفة انا راشق فية !!!! ptmnlo123per122

عقاري الصوابر 21-11-2009 11:24 AM

أخي الكريم أنا عاوز أشوف صورة السيارة لوجان وكم السعر للمانويل والاتوماتيك بس يريت يكون السعر بالضبط أنا بأنتظار الرد/ h_mh_m1963@hotmail.com

POP EL GAMED 21-11-2009 12:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مجدى رينوهاوى (المشاركة 100915)
شكرااااااا على معرفة عيوب اللوجان بس انا شايف ان العربية كدة عيوبة مش جامدة اوى ولا حاجة ولو قارنتوها بالسعر بتعاها هاتلاقوها مناسبة جداا ولا اية ؟ptmnlo123per1127
وبالنسبة لاجتماع الفرنساوى دة _ ( يابوب الجامد) _ اية ظروفة انا راشق فية !!!! ptmnlo123per122

محمد باشا انت تنورنا بس اصل مفيش حد من رجالتنا بيجى انا الوحيد اللى باجى ومعايا رينو فقلت نجمع عصابه الفرنساوى كلها عشان نعرف الشباب اننا كتير برضه مش قليلين :HAPPY_~211:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عقاري الصوابر (المشاركة 100983)
أخي الكريم أنا عاوز أشوف صورة السيارة لوجان وكم السعر للمانويل والاتوماتيك بس يريت يكون السعر بالضبط أنا بأنتظار الرد/ h_mh_m1963@hotmail.com

سيدى الفاضل اللوجان مفيش منها اوتوماتيك اساسا
المانيوال فول اوبشن ب 66900
(باور-تكييف-سنترلوك-زجاج كهرباء-فوجات امامى وخلفى -كاسيت سى دى-ايرباج للسائق-حليات من النيكل-كمبيوتر رحلات)اعتقد هى دى الاوبشنز اللى فيها ويمكن اكون نسيت حاجه بس انا حاولت اجيب لحضرتك كل حاجه

foash304 03-12-2009 07:56 PM

يا بوب يا جاااااااااااااااااااااااا اامد
انا عندى سؤال ممكن ؟؟؟؟ اعتبر انك سمحتلى اسأل :smileW4:
انا عربيتى لوجان 2010 فول اوبشنز و انا من القاهرة
- اتخبطت فى الأكصدام الأمامى (اتكسر من تحت و اجرح بالعرض جامد و شريط الكروم او النيكل اتجرح و اتقشر جامد و علامة الرينو اتجرحت)
- و ايضا اتجرحت من الجانب الشمال و انا راجع بالخلف حكيت فى عربية و قفة و ليها سن بعرضها (الرفرف الخلفى اتجرح جامد و الباب الخلفى اتجرح جامد و اطبق حتة منة)
- طبعا انا مش مأمن عليها بس نويت أأمن و طبعا بتوع التأمين مش هيحطوا كل الحاجات دة فى التأمين
- انا سألت فى التوكيل لقيتة هيكلفنى كتير جدا فأنا ناوى اصلحها برة بس ياريتك تدلنى على صنايعية كويسة و ممتازة يرجعوها عروسة زى ما كانت و لك جزيل الشكر

الساعة الآن 05:45 PM.