مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مصر بايكرز (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=146)
-   -   اصحاب الموتوسيكلات الصيني .......انتبهوا!!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=36602)

nktis 11-10-2010 09:15 PM

رد: اصحاب الموتوسيكلات الصيني .......انتبهوا!!!!

يا ا. سيف والله عارفين ان احنا والناس غلابه. المشكله ان المفروض يبقي فيه احتياطات زي الخوزه والكلام ده . والموتسكل معمول عشان واحد او اتنين بكتيره يركبوه
انما اللي منشوفه انه الاسره كلها وده الغلط

Jack Box 12-10-2010 02:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seaf_sawy (المشاركة 259101)
ياخوانى انتم عايشين فى مصر ولا فى بلد اوربى الناس مش لاقيه تاكل والغلاء فى كل حته هو لومعاة تمن عربيه كان جاب ليه ولعياله ويترحم من التريقه بتاعتكم دى والله حرام عليكم سيبوا الموكوس فى وكسته وكفايه الحكومه وادبها هيبقى الشعب كمان حسبنا الله ونعم الوكيل وعلى فكرة انا اساسا مبعرفش اسوق موتسكل ومعنديش

علي فكره ياباشا الفكره مش مساله طبقات ولا غني وفقر
الفكره فكره تامين واحنا مش بنتريق احنا بننتقد حاجه مينفعش تكون موجوده من اساسه زي ان واحد يركب مراته وعياله علي موتوسيكل اه هو ممكن ميكونش معاه تمن تاكسي طيب لاقدر الله لو وقعوا هيصرف اد ايه علاج احسبها صح تعيشها صح

حازم شاهين 12-10-2010 03:13 AM

اقتباس:

ياخوانى انتم عايشين فى مصر ولا فى بلد اوربى الناس مش لاقيه تاكل والغلاء فى كل حته هو لومعاة تمن عربيه كان جاب ليه ولعياله ويترحم من التريقه بتاعتكم دى والله حرام عليكم سيبوا الموكوس فى وكسته وكفايه الحكومه وادبها هيبقى الشعب كمان حسبنا الله ونعم الوكيل وعلى فكرة انا اساسا مبعرفش اسوق موتسكل ومعنديش

أنا معاك إن البلد مليانة غلابة و من حقهم أى وسيلة مواصلات ترحمهم من ذل الموصلات العامة

لكن اﻷخوة كانوا بيتكلموا على التأمين واﻷمان فى ركوب الموتسيكل و ما كانش هدفهم أبدا إنهم يتريقوا على الغلابة

hazem_khidr 26-10-2010 10:32 PM

الموتوسيكل الصيني فعلا بيقف في اي لجنه لان معظم اللي راكبينه شباب بايظ و بلطجي
كنت من كام يوم دار حوار بيني و بين حارس العقار اللي في شركتي و الكلام جاب بعضه انه عاوز يشتري فيسبا فيقول له هات موتوسيكل صيني ارخص قالي الموتوسيكل دا شبهه و وش اجرام انما الفيسبا افضل و مش حتلاقي حد يوقف الفيسبا زي الموتوسيكل

اقتباس:

يا استاذ سيف محدش بيتريق و بعدين هو علشان عايشين في مصر يبقي لاوم تبقي كل حاجه بايظه؟؟!!!!!
امن الافراد و سلامتهم اهم ميت مره من ان الواحد يفسح عياله في رحله مليئه بالمخاطر

معتز باتشان 18-11-2010 04:32 PM

السلام عليكم
يا جماعه ماهو البلد لو فيها مواصلات عدله
مكانش حد ركب مراته وعياله الموتوسيكل من اصله
وبعدين ميترخصش ليه
انا بسافر بالموتوسيكل
عيبنا اننا بنتكلم من غير ما نجرب
وبيستحمل وراحمنى من قرف المواصلات
وبمشى بيه اكتر من 100 ك م فى اليوم
على فكرة مش بعمل دعايه للموتوسيكل الصينى
لا انا معاى واحد وبقاله 3 سنوات معاى
والحمد لله فل الفل
تحياتى لكم