مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مراكز الصيانة (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=202)
-   -   شكر و تقدير لمركز صيانة هيونداى غبور الاسكندرية - تجربتى فى صيانة الـ 5000 للـ i10 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=80856)

احمد على 1999 29-02-2012 05:48 PM

شكر و تقدير لمركز صيانة هيونداى غبور الاسكندرية - تجربتى فى صيانة الـ 5000 للـ i10

بالرغم من اعتراضى على سعر الصيانة اللى كان 127 على شوية شيككات بس الصراحة عرفت قيمة الضمان و فلوس الصيانة اللى بتدفع
يعنى الحمد لله من نفسهم و من غير ما اشتكى اكتشفوا ان الماستر الخلفى شمال عايز يتغير + انى كنت بيشتكى من السماعة الشمال ( تقريبا العربية فيها مشكلة فى الجنب الشمال ههههههههههههههه )
المهم قطع الغيار مكنتش متوفرة بس هما من نفسهم أول ما توفرت السماعة اتصلوا بيا و روحت غيرتها ببلاش
و فى نفس اليوم الفرامل باليل ورا شمال قفشت انا افتكرت انها بسبب عدم اتقان ظبط الرجلاش فى صيانة ال 5000 و مربطتش ان الموضوع بسبب الماستر اللى كان عايز يتغير لانهم كانوا قالوا انهم ظبطوه مؤقتا لحين توفر قطعة الغيار و انا كنت بتابع مستوى الزيت و مكنش بينقص
و روحتلهم تانى الصبح و غيروا الماستر مجانا تبع الضمان و العربية اتظبطت و الحمد لله
و بخص بالشكر مهندسى الاستقبال : المهندس ابراهيم و المهندس فيلب و معاهم مهندس كمان مش فاكر اسمه الصراحة
و شكر خاص للمهندس سامح مدير الورشة
الناس كلهم الصراحة حسسونى ان العربية بتاعتهم

AbOnOrA 29-02-2012 06:18 PM

رد: شكر و تقدير لمركز صيانة هيونديى غبور الاسكندرية - تجربتى فى صيانة الـ 5000 للـ i10

شكرا ليك يا باشمهندس على عرض التجربة المشرفة :837:
ويارب دايما كل المراكز ياااااااااااااااااااااارب :angel2W22:

magid55 29-02-2012 06:51 PM

رد: شكر و تقدير لمركز صيانة هيونديى غبور الاسكندرية - تجربتى فى صيانة الـ 5000 للـ i10

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 (المشاركة 624768)
بالرغم من اعتراضى على سعر الصيانة اللى كان 127 على شوية شيككات بس الصراحة عرفت قيمة الضمان و فلوس الصيانة اللى بتدفع
يعنى الحمد لله من نفسهم و من غير ما اشتكى اكتشفوا ان الماستر الخلفى شمال عايز يتغير + انى كنت بيشتكى من السماعة الشمال ( تقريبا العربية فيها مشكلة فى الجنب الشمال ههههههههههههههه )
المهم قطع الغيار مكنتش متوفرة بس هما من نفسهم أول ما توفرت السماعة اتصلوا بيا و روحت غيرتها ببلاش
و فى نفس اليوم الفرامل باليل ورا شمال قفشت انا افتكرت انها بسبب عدم اتقان ظبط الرجلاش فى صيانة ال 5000 و مربطتش ان الموضوع بسبب الماستر اللى كان عايز يتغير لانهم كانوا قالوا انهم ظبطوه مؤقتا لحين توفر قطعة الغيار و انا كنت بتابع مستوى الزيت و مكنش بينقص
و روحتلهم تانى الصبح و غيروا الماستر مجانا تبع الضمان و العربية اتظبطت و الحمد لله
و بخص بالشكر مهندسى الاستقبال : المهندس ابراهيم و المهندس فيلب و معاهم مهندس كمان مش فاكر اسمه الصراحة
و شكر خاص للمهندس سامح مدير الورشة
الناس كلهم الصراحة حسسونى ان العربية بتاعتهم

موافق..نفس االى حصل معايا فى توكيل قليوب أكثر من مرة ....

احمد على 1999 29-02-2012 08:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa (المشاركة 624781)
شكرا ليك يا باشمهندس على عرض التجربة المشرفة :837:
ويارب دايما كل المراكز ياااااااااااااااااااااارب :angel2W22:

العفو يا استاذ وائل و يا رب دايما يوقعنا فى المراكز المحترمة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magid55 (المشاركة 624796)
موافق..نفس االى حصل معايا فى توكيل قليوب أكثر من مرة ....

طيب الحمد لله

و الله يا جماعة انا مكنتش عايز اجيب لمراتى ال i10 و كنت عايز اجيبلها السيلاريو عشان متفوقة فى وسائل الأمان بس ملقتش منها اتوماتيك
و انا معتبر الاوتوماتيك للستات يعتبر اهم وسيلة أمان إيجابية

و اللى شجعنى على ال i10 انى كنت مقتنع بقوة التوكيل و فعلا صدق ظنى الحمد لله

romeoalmansour 20-02-2014 11:25 AM

رد: شكر و تقدير لمركز صيانة هيونداى غبور الاسكندرية - تجربتى فى صيانة الـ 5000 للـ i10

شكرا لنقل التجربة

الساعة الآن 03:11 AM.