مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ... (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=51487)

sad-bird 04-04-2011 04:44 PM

رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 390063)
يا ابن الايه يا ابو العربي كدا تبيع كوريا وتروح لاوروبا

مكنش العشم يا كبير

انا مش هسيبك علي فكرة الا لما ترجع للجنسية الكوري من جديد

وبعدين مجبتش سيرة ثبتها ليه عايزين نعرف الثبات بتاعها عامل ايه

قوة الصاج بتاعها لاني بسمع ناس كتير تقول لو ريحت بصباعك شوية علي صاج اللوجن يطبق

اشترتها بكام يا لائيم

الف مليون مبروك يا حسام وربنا يديك خيرهاويكفيك شرها اهم حاجه ملكش حجه بعد كدا وهتيجي المقابلات كلها وعالله متجيش

يابني ركزززززززززززز
جايبها مع الاحتفاظ بالهيونداي
وبعدين كوري ايه اللي انت جاي تقول عليه
دي رينوووووووووووووو
مش فيفي
444546444546

حسام البورسعيدى 04-04-2011 05:03 PM

رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AMMI (المشاركة 390004)
مشكور على التقرير الرائع والمجهود المبذول فيه وجزاك الله خيراً

الف شكر يا غالى على تشريفك لموضوعى المتواضع ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة santafa (المشاركة 390033)
تقرير ممتاز جدا وربنا يباركلك فيها انا كنت بفكر اشترى عربية جديدة فى حدود 60 الى 70 وكنت حاطت اللوجان فى اعتبارى بس لقيت ان قطع غيارها ناررررر فطبعا فكرت فى اللانوس او الفيرنا او الاسبرانزا واستقريت على الاسبرانزا a516 ان شاء اللة علشان لقيت فيها كل حاجة موجودة فى اللوجان عدا الاير باج بل فيها مميزات اكتر زى وحدة رفع زجاج خاصة بالسائق توزيع هواء التكيف ممتاز مع وجود فتحتين للتكيف فى المقصورة الخلفية الكلاكس فى مكانة الطبيعى علشان انا بحب اسوق بيد واحدة بالاضافة لوجود كاسيت ممتاز و6 سماعات والعربية تتميز بصلون واسع وشنطة واسعة اكبر من اللوجان شوية وتتميز ايضا بجنوط اسبور مقاس 16 تقريبا **مش متاكد** علشان كدة انا شلت اللوجان من اعتبارى بس دة مينفيش ان اللوجان عربية ممتازة جدا واثبتت كفائتها ولو عندك تعليق قولى

ربنا يعزك يا جميل ..

انا معاك طبعا وانا رأيى الاسبرانزا احسن العربيات الصينى ..

وال516 عربية ممتازة وعائلية جدا وواسعة بالاضافة الى كل الامكانيات اللى انت قلت عليها ...

بس فى ناس - وانا واحد منهم - بيخافوا من الصينى .. لانه جديد فى السوق ولسه مأثبتش كفائته اوى ..

عموما يا باشا مبروك مقدما يا جميل .. واوعى تنسى تعملنا تقرير عنها بعد لما تجيبها باذن الله ...

شرفنى مرورك يا غالى GIFT4U ....

حسام البورسعيدى 04-04-2011 05:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RENAULT 18 (المشاركة 390039)
أيه الأخبار الحلوة دى ..... حسام باشا البور سعيدى بقى رينوهاوى ..... يا حلاوة يا ولاد

أولا::::: ألف مبروك و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها

ثانيا ::::: ليا تعليق رفيع كدا على الماشى :::

التانك بيتفتح من الخارج ..... إنما الشنطة بتتفتح من الداخل و بتتفتح من زرار السنتر لوك

يعنى لما تفتح الأبواب بالسنتر هتتفتح الشنطة

و كذلك ممكن تفتحها بالريموت ........

تقرير ممتاز ........... تسلم الأيادى

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: ::::

شفت بقى ازاى هههههه

الحمد الله بقيت رينوهاوى وشوية وهتلاقينى ببرطملك بالفرنساوى هههههههههه

بالنسبة لموضوع الشنطة .. انا عارف انها اللوك بتاعها بيتفتح مع السنتر .. ولكن علشان تفتحها بيبقى من الزرار بتاعها اللى بره ..

لكن فى الهيونداى كان ليها زرار من جوه بيفتح الشنطة (جنب كرسى السواق من تحت) .. وبرضو كانت ممكن تتفتح من بره بس بالمفتاح ... ده اللى انا اقصده ..

واخيرا .. ده شرف كبير ليا انى ابقى لوجانهاوى ورينوهاوى بالاضافة الى كونى هيوانداوى و افانتاوى هههههههههههه

المهم اكون مصر موتورزاوى ...

نورت الموضوع يا كبير ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima (المشاركة 390049)
اولا الف مبروك عليك اللوجي ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها - كنت فاكر ان لما حتقول عيوب حتقول مثلا انها بتعرج ولا حاجة لكن لقيت ان بعض العيوب اللي انت قلتها بالنسبالي علي الاقل بعتبرها ميزه -يعني حتة تنك البنزين والشنطة دي بالنسبالي ميزه وموضوع اماكن الزراير لان قبل كده دايما كانت المجموعة اللي جنب السواق بتبوظ مني عشان انا من اسكندرية ومبحبش اقفل الازاز اللي جنبي فكان دايما يدخل فيها مية من الشتا عموما تقرير رائع واسمحلي ابقي استعين بية لو حد سالني عن اللوجان لانك فعلا قايل فية كل حاجة

ههههههههه

لا الحمد لله لا بتعرج ولا حاجة ..

بس برضو المفروض يوم ما الواحد يقول يا تقرير .. يبقى لازم يقول كل كبيرة وصغيرة فى العربية .. علشان دى امانة .. والتقرير ده ممكن يخلى واحد ياخد قرار بشراء العربية .. او يصرف نظر عنها ...

موضوع الازاز كان نفسى يكون فى زراير للازاز اللى ورا للسواق قدام .. وكمان مكان زراير الازاز الخلفى بعيده شوية عن الركاب ولازم اللى راكب ورا يوطى شوية علشان يوصل للزرار ..

وكمان علشان انا اتخنقت كل ما حد يركب معايا يسألنى السؤال الأزلى "هو الازاز ده بيتفتح منين؟؟" ههههههههههه

الموضوع موضوعك يا باشا تقدر تستعين به طبعا لمساعدة اى حد ...

منور يا غالى ...

hyundai2005 04-04-2011 05:30 PM

الف مبروك يا حسام ما القهوه شغاله تمام اهه وبتجيب عربيات امال بتشتكي ليه ؟؟؟؟؟؟؟
ههههههههههههه
انا بهزر طبعا معاك ربنا يزيدك كمان وكمان انت جدع وتستاهل كل خير

حسام البورسعيدى 04-04-2011 05:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 390063)
يا ابن الايه يا ابو العربي كدا تبيع كوريا وتروح لاوروبا

مكنش العشم يا كبير

انا مش هسيبك علي فكرة الا لما ترجع للجنسية الكوري من جديد

وبعدين مجبتش سيرة ثبتها ليه عايزين نعرف الثبات بتاعها عامل ايه

قوة الصاج بتاعها لاني بسمع ناس كتير تقول لو ريحت بصباعك شوية علي صاج اللوجن يطبق

اشترتها بكام يا لائيم

الف مليون مبروك يا حسام وربنا يديك خيرهاويكفيك شرها اهم حاجه ملكش حجه بعد كدا وهتيجي المقابلات كلها وعالله متجيش

انا اقدر برضو ابيع كوريا يا كبير .. دا انا ابقى قليل الاصل ..

وبالنسبة للثبات انا شايفة كويس .. بس للامانة لسه مجربتش العربية ع الطريق ..

اقصى سرعة جبتها لغاية دلوقتى كانت 100 وجوه بورسعيد والثبات ساعتها كان كويس ..

الصاج معقول جدا ومش اقل من صاج الفيرنا .. بس اضعف من صاج الافانتى شوية .....

نورت الموضوع يا كوكو .. وربنا يعلم انا نفسى اشوفك انت بالذات قد ايه .. هنتقابل قريب باذن الله ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات (المشاركة 390141)
الف شكر ياباشا على المجهود و الصور و الشرح و الامانة فى عرض المميزات و العيوب ربنا يباركلك فيها و يكفيك شرها

الشكر لله يا باشا .. ده واجبى تجاه منتدانا الغالى ...

اشكرك لتشريفك الموضوع ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 390207)
يا عم الحاج هو انا اللي بقول الكلام ده وبعدين صحيح انا مالي الباب اللي يجيلك منه الريح سده واستريح وربنا يخليلي الست فيفي

ايه يا كوكو .. انت هتسخن على الراجل الغلبان ده كمان ههههههههه

مش كفاية المشرفين الغلابة يا عمنا هههههههههههههههه

وربنا يا سيدى يخليلك فيفى ويباركلك فيها وعقبال ما تخاويها ..

الساعة الآن 05:52 AM.