مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ... (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=51487)

RENAULT 18 04-04-2011 11:24 AM

رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

اقتباس:

تقرير ممتاز جدا وربنا يباركلك فيها انا كنت بفكر اشترى عربية جديدة فى حدود 60 الى 70 وكنت حاطت اللوجان فى اعتبارى بس لقيت ان قطع غيارها ناررررر فطبعا فكرت فى اللانوس او الفيرنا او الاسبرانزا واستقريت على الاسبرانزا a516 ان شاء اللة علشان لقيت فيها كل حاجة موجودة فى اللوجان عدا الاير باج بل فيها مميزات اكتر زى وحدة رفع زجاج خاصة بالسائق توزيع هواء التكيف ممتاز مع وجود فتحتين للتكيف فى المقصورة الخلفية الكلاكس فى مكانة الطبيعى علشان انا بحب اسوق بيد واحدة بالاضافة لوجود كاسيت ممتاز و6 سماعات والعربية تتميز بصلون واسع وشنطة واسعة اكبر من اللوجان شوية وتتميز ايضا بجنوط اسبور مقاس 16 تقريبا **مش متاكد** علشان كدة انا شلت اللوجان من اعتبارى بس دة مينفيش ان اللوجان عربية ممتازة جدا واثبتت كفائتها ولو عندك تعليق قولى
لو تسمحلى يا باشا أقول تعليقى :::::::::

لو حضرتك مش ممانع تركب صينى ..... قدامك الBYD f3

من كلام ملاك الA516 و من كلام ملاك الBYD F3 ...... الBYD تتفوق بمراحل .....

و من وجهة نظرى أحلى شكلا ..... و كمان عفشة تويوتا و متور ميتسوبيشى و واخدة كتير من كورولا 2003

بالتوفيق إن شاء الله :::

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::

sad-bird 04-04-2011 11:30 AM

رد: انــا .. وريـــنــــو لــوجـــان ... تقرير مفصل مصور عنها بعد امتلاكى لها ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة santafa (المشاركة 390033)
تقرير ممتاز جدا وربنا يباركلك فيها انا كنت بفكر اشترى عربية جديدة فى حدود 60 الى 70 وكنت حاطت اللوجان فى اعتبارى بس لقيت ان قطع غيارها ناررررر فطبعا فكرت فى اللانوس او الفيرنا او الاسبرانزا واستقريت على الاسبرانزا a516 ان شاء اللة علشان لقيت فيها كل حاجة موجودة فى اللوجان عدا الاير باج بل فيها مميزات اكتر زى وحدة رفع زجاج خاصة بالسائق توزيع هواء التكيف ممتاز مع وجود فتحتين للتكيف فى المقصورة الخلفية الكلاكس فى مكانة الطبيعى علشان انا بحب اسوق بيد واحدة بالاضافة لوجود كاسيت ممتاز و6 سماعات والعربية تتميز بصلون واسع وشنطة واسعة اكبر من اللوجان شوية وتتميز ايضا بجنوط اسبور مقاس 16 تقريبا **مش متاكد** علشان كدة انا شلت اللوجان من اعتبارى بس دة مينفيش ان اللوجان عربية ممتازة جدا واثبتت كفائتها ولو عندك تعليق قولى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RENAULT 18 (المشاركة 390045)
لو تسمحلى يا باشا أقول تعليقى :::::::::

لو حضرتك مش ممانع تركب صينى ..... قدامك الBYD f3

من كلام ملاك الA516 و من كلام ملاك الBYD F3 ...... الBYD تتفوق بمراحل .....

و من وجهة نظرى أحلى شكلا ..... و كمان عفشة تويوتا و متور ميتسوبيشى و واخدة كتير من كورولا 2003

بالتوفيق إن شاء الله :::

تحياتى ::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::

أضف إلى كلامك Byd f3
اللوجان بدأت تنشر وبكرة هتبقى اكتر من اللانوس والفيرنا
خصوصا لارتفاعها علشان الطريق المصرية المتبهدلة
ولوسعها واحنا اغلبنا بيفكر تفكير عاملي وعازوها تتحمل اسرة
خصوصا ان زي ما قال اخونا حسام المياكنيكا بتاعتها واضحة وسهلة وبكرة اي حد يعرف يشتغل فيها

akerima 04-04-2011 11:31 AM

اولا الف مبروك عليك اللوجي ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها - كنت فاكر ان لما حتقول عيوب حتقول مثلا انها بتعرج ولا حاجة لكن لقيت ان بعض العيوب اللي انت قلتها بالنسبالي علي الاقل بعتبرها ميزه -يعني حتة تنك البنزين والشنطة دي بالنسبالي ميزه وموضوع اماكن الزراير لان قبل كده دايما كانت المجموعة اللي جنب السواق بتبوظ مني عشان انا من اسكندرية ومبحبش اقفل الازاز اللي جنبي فكان دايما يدخل فيها مية من الشتا عموما تقرير رائع واسمحلي ابقي استعين بية لو حد سالني عن اللوجان لانك فعلا قايل فية كل حاجة

corsair 04-04-2011 11:45 AM

يا ابن الايه يا ابو العربي كدا تبيع كوريا وتروح لاوروبا

مكنش العشم يا كبير

انا مش هسيبك علي فكرة الا لما ترجع للجنسية الكوري من جديد

وبعدين مجبتش سيرة ثبتها ليه عايزين نعرف الثبات بتاعها عامل ايه

قوة الصاج بتاعها لاني بسمع ناس كتير تقول لو ريحت بصباعك شوية علي صاج اللوجن يطبق

اشترتها بكام يا لائيم

الف مليون مبروك يا حسام وربنا يديك خيرهاويكفيك شرها اهم حاجه ملكش حجه بعد كدا وهتيجي المقابلات كلها وعالله متجيش

RENAULT 18 04-04-2011 12:15 PM

اقتباس:

ضف إلى كلامك Byd f3
اللوجان بدأت تنشر وبكرة هتبقى اكتر من اللانوس والفيرنا
خصوصا لارتفاعها علشان الطريق المصرية المتبهدلة
ولوسعها واحنا اغلبنا بيفكر تفكير عاملي وعازوها تتحمل اسرة
خصوصا ان زي ما قال اخونا حسام المياكنيكا بتاعتها واضحة وسهلة وبكرة اي حد يعرف يشتغل فيها
كلام صحيح 100%

اللوجان هتبقى خليفة الشاهين فى مصر ..............

الساعة الآن 04:26 PM.