مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جمارك السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=140)
-   -   جمارك السيارات لحد إمتى هنفضل ساكتين (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=46350)

ناصر حسن ابراهيم صالح 21-03-2011 06:31 PM

رد: لحد إمتى هنفضل ساكتين.

كلامك كله صح . عندنا امل في النظام الجديد.الغاء الجمارك سوف يغير كل شئ ويحسن من شكلنا امام العالم. لا نريد ان نكون شعب رجعي متخلف قديم حتى في المواصلات لا شوارع عدلة ولا سيارات عدلة ارحمونا يرحمكم ربنا(الشعب يريد اسقاط الجمارك) واخيرا لحد أمتى هفضل ساكت مع تحياتي لوقع مصر موتورز

ناصر حسن ابراهيم صالح 21-03-2011 06:52 PM

د. اسلام نشكرك على اثارة هذا الموضوع لأنه يشغلنا جميعا(الشعب يريد اسقاط الجمارك) واخيرا لحد أمتى هفضل ساكت انا من دلوقتي مش هسكت مع تحياتي لموقع مصر موتورز

mhamdy75 21-03-2011 07:08 PM

شكراً

على الموضوع القيّم

إلى الأمام يا مصر

silentman84 22-03-2011 04:04 AM

فينكم ياجماعه على الفيس بوك عايزين العدد يكبر اضغط هنا للانضمام

dr_eslam_66 22-03-2011 02:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات (المشاركة 378631)
يارب نصلح بلدنا للاحسن و يبقى شكل المصرين جميل امام العالم بس عاوزين الموضوع يكون منظم اكتر من كدة شوية يكون فى ناس بتفهم فى الاقتصاد كويس لاننا مش عاوزين نضر مصر احنا عاوزين عيشة كويسة

أنا بضم صوتي لصوتك كلنا في الأساس مش عايزين نضر مصر.

الناس الى بيفهمو فى الاقتصاد يقولو رايهم فىالموضوع دة بتاع الجمارك و الى اى مدى يكون لة تاثير على البلد علما ان الشراء للسيارات تقريبا متوقف الان و فى انخفاض حاد و ملحوظ

و الاهم يا جماعة احنا عاوزين ندعم مشروع اول سيارة مصرية حقيقة بمعنى لو فى مهندسين او شركات قادرة على الانتاج ممكن نقف جنبها

عاوزين نبقى نص كوريا الجنوبية فىالصناعة و الانتاج ياريت شوية تنظيم :14369D~149::14369D~149:

مين قالك إننا محتاجين لسة نبحث عن كفاآت وفين شركة النصر للسيارات الي أنشئت من عهد عبد الناصر ليه ما أدعمهاش وأحولها لشركة رأس مالية تشتغل تحت إطار من التنافسية في سوق حرة نضيفة بدون.
طلبة ميكانيكا سيارات من هندسة المطرية تفتكر بيشتغلوا فين؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 (المشاركة 379131)
نضر مصر ..ولا...نضر الحراميه...تقدر تقولى الفلوس اللى بتتاخد منى دى بيتعمل بيها ايه مفيد ليا وللبلد....بمعنى اصح انا بشترى حاجه من الصين وبشحنها...ليه ادفع للحكومه اتاوه معلش انا مسميها كده اتاوه مش جمارك...ادفع ليه فوق ثمن الحاجه اللى مستورده الضعف رايحه لمين الفلوس دى لجيوب الحراميه وكروشهم وكروش عيالهم ..كفايه احنا مش ناقصين احنا استوينا كفايه سرقه على حس الجمارك.... الجمارك لازم تتفتح 100% زى ليبيا والامارات والسعوديه والكويت ولبنان ......ايه الحكومه مش عارفه اسعار العربيات هناك عامل كام ...ولا عامله من بنها.....حتقولى اصلى اقتصادهم مساعدهم وبترولهم...حقولك مااحنا كمان مواردنا كويسه ...بترول وغاز وكهرباء وسياحه وقناه السويس ومناجم دهب ومناجم......كل ده ومش مكفى ...الجات شغاله من 1991 والمفروض لما جت سنه 2000 كانت تبقى 100% حره واحنا فى2011 ..عايزين ايه تانى ياحكومه .....مش حنسكت لازم وضرورى الجمارك تتفتح 100% وكفايه الاستهانه بالعقول المصريه ياحكومه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناصر حسن ابراهيم صالح (المشاركة 379333)
كلامك كله صح . عندنا امل في النظام الجديد.الغاء الجمارك سوف يغير كل شئ ويحسن من شكلنا امام العالم. لا نريد ان نكون شعب رجعي متخلف قديم حتى في المواصلات لا شوارع عدلة ولا سيارات عدلة ارحمونا يرحمكم ربنا(الشعب يريد اسقاط الجمارك) واخيرا لحد أمتى هفضل ساكت مع تحياتي لوقع مصر موتورز

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناصر حسن ابراهيم صالح (المشاركة 379340)
د. اسلام نشكرك على اثارة هذا الموضوع لأنه يشغلنا جميعا(الشعب يريد اسقاط الجمارك) واخيرا لحد أمتى هفضل ساكت انا من دلوقتي مش هسكت مع تحياتي لموقع مصر موتورز

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhamdy75 (المشاركة 379350)

ولا فيه حد هيسكت تاني إنشاء الله. ومافيش داعي للشكر أنا لما غلبت من التفكير قولت أستعين بيكوا أشوف هوا أ،ا لوحدي الي بفكر كدة ولا يمكن فيه حد معايا؟
شكراً

على الموضوع القيّم

إلى الأمام يا مصر

عفوا ياباشا أدينا كلنا بنفكر مع بعض إلى الأمام يا مصر.
GIFT4U

الساعة الآن 11:44 AM.