مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   سوق قطع الغيار (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=203)
-   -   اسعار قطع غيار الريجاتا الاستيراد من تاجر مباشرا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=51033)

طارق ابوذيد 07-06-2011 01:23 AM

رد: اسعار قطع غيار الريجاتا الاستيراد من تاجر مباشرا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sabry7 (المشاركة 445502)
السلام عليكم ياشيخ طارق وحشتنا انا بتكلم دلوقتى فى عربية بولونيز بس عاوز اعرف الاول هو الزجاج الامامى والخلفى والفوانيس اللى شبه الجولف والاكصدمات ومستر الفرامل الفرعى امامى وخلفى موجودين وايه اسعارهم وفيه منهم جديد ماركات تانية تمشى معاهم لحسن فيه ناس بتقول مش موجودة خالص وخاصة مستر الفرامل وارجو ابلاغى ايه اللى مش ممكن الاقية فى اى قطع غيار ليها ولك جزيل الشكر على تعبك معنا

اخى فالله قطع الغيار الغير متوفره بكثره فى السياره البلونيز هى مساتر الفرامل الخلفى و الاكسدامات اما باقى قطع الغيار متوفره ومفيش اى مشكله والله يوفقق

sabry7 07-06-2011 02:57 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معلشى ياشيخ طارق احنا بنتعبك معانا سوال اخير هو مافيش ماستر فرامل بتاع مركات تانية يمشى عليها مثل الشاهين او اللادا او اى ماركة اخرى ونفرض ان ماستر الفرامل عطل ومافيش منه ايه اللى يحصل فى العربية ولك جزيل الشكر

طارق ابوذيد 08-06-2011 06:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sabry7 (المشاركة 446202)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معلشى ياشيخ طارق احنا بنتعبك معانا سوال اخير هو مافيش ماستر فرامل بتاع مركات تانية يمشى عليها مثل الشاهين او اللادا او اى ماركة اخرى ونفرض ان ماستر الفرامل عطل ومافيش منه ايه اللى يحصل فى العربية ولك جزيل الشكر

اخى فالله لا تقل انك بتتعبنى بسؤالك لانه شرف لى هذه الثقه وثواب كبير ابحث عنه فأسئله الاعضاء تساعدنى على جمع الحسنات فلا تحرمونى منها .
اما بخصوص سؤالك فاذا كان مستر الفرامل العمومى فمعظم المساتر الفيات تركب على بعضها وايضا جميع مساتر العجل الفيات تركب فى اى سياره فيات والله يوفقق .

sabry7 08-06-2011 12:09 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والله ياشيخ طارق انتى بتحرجنا بكرم اخلاقك لكن انا كنت بسال على ماستر الفرامل الخلفى علشان هو اللى بيقولو مش موجود بكثرة وهل ممكن الغاء هذا الماستر ان لم يكن موجود فى السوق وهل البولونيز البولندى تعتبر مثل الفيات فى الترخيص بيحسبوها فيات لكن معروف انها انتاج شركة اخرى فى بولندا وياريت حضرتك تسالنا على سعر الزجاج الامامى والخلفى والفوانيس لما لك من خلفية فى التعامل مع تجار هذة الاشياء ولك جزيل الشكر

طارق ابوذيد 10-06-2011 07:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sabry7 (المشاركة 447292)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والله ياشيخ طارق انتى بتحرجنا بكرم اخلاقك لكن انا كنت بسال على ماستر الفرامل الخلفى علشان هو اللى بيقولو مش موجود بكثرة وهل ممكن الغاء هذا الماستر ان لم يكن موجود فى السوق وهل البولونيز البولندى تعتبر مثل الفيات فى الترخيص بيحسبوها فيات لكن معروف انها انتاج شركة اخرى فى بولندا وياريت حضرتك تسالنا على سعر الزجاج الامامى والخلفى والفوانيس لما لك من خلفية فى التعامل مع تجار هذة الاشياء ولك جزيل الشكر

اخى فالله سعر المستر الخلفى 70 جنيه وهو متوفر ولكن ليس بكثره اما بخصوص فكره الغائه فمن الممكن ان تركب مستر عجل امامى بدلا منه وستجمع معك الفرامل كامله ولكنك لن تجد فرامل يد لان المستر الخلفى بيعمل على الجانبين وان شاء الله سأقوم بالسؤال على سعر الزجاج غدا باذن الله ثم اقول لك السعر والله يوفقك .

sabry7 10-06-2011 07:56 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ربنا يبارك فيك ياشيخ طارق ولى استفسار اخير معظم الناس اللى على النت مابتشكرش فى العربية دى وبيقولو خشنة اخشن من اللادا وشكلها وحش ومقرفة فى الميكانيكا ومع ذلك عجبانى وانا عمال ادور براحتى علشان الاقى حاجة كويسة وخصوصا ان الاسعار فى الاجازة الصيفية بتزيد استفسارى هو هل لحضرتك نصيحة مهمة لشراء هذة السيارة وماهو انسب وقت فى السنة لشراء سيارة بتكون الاسعار فية نازلة والسوءال الاهم هل قطع غيارها موجودة عند حضرتك واللى مش موجودعند حضرتك هل هناك احد معارفك اهل للثقة مثلك وشكرا لك اخى الكريم ومعلشى فى اسئلتى الكثيرة وخصوصا ان هذة اول مرة اشترى عربية فى حياتى

طارق ابوذيد 12-06-2011 01:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sabry7 (المشاركة 449437)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ربنا يبارك فيك ياشيخ طارق ولى استفسار اخير معظم الناس اللى على النت مابتشكرش فى العربية دى وبيقولو خشنة اخشن من اللادا وشكلها وحش ومقرفة فى الميكانيكا ومع ذلك عجبانى وانا عمال ادور براحتى علشان الاقى حاجة كويسة وخصوصا ان الاسعار فى الاجازة الصيفية بتزيد استفسارى هو هل لحضرتك نصيحة مهمة لشراء هذة السيارة وماهو انسب وقت فى السنة لشراء سيارة بتكون الاسعار فية نازلة والسوءال الاهم هل قطع غيارها موجودة عند حضرتك واللى مش موجودعند حضرتك هل هناك احد معارفك اهل للثقة مثلك وشكرا لك اخى الكريم ومعلشى فى اسئلتى الكثيرة وخصوصا ان هذة اول مرة اشترى عربية فى حياتى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
اخى العزيز حضرتك طلبت رأى فى سياره ولم تذكر اسمها فى موضوعك كله فرجائى اكتب اسم السياره التى تريدها .

الساعة الآن 12:54 AM.