مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   نوبيرا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=157)
-   -   مشكلة في النوبيرا مانيوال 1999 بريميوم (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=80786)

FAR!D 03-03-2012 08:02 PM

رد: مشكلة في النوبيرا مانيوال 1999 بريميوم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.saieed (المشاركة 626510)
قمت بتغيير اسلاك البوجيهات ومازالت المشكلة قائمة . ساقوم اليوم بتغيير الموبينة وربنا يكرم وتتعدل

اهم حاجه انك لو حليتها ياريت تدلينا على سبب العطل عشان ممكن حد يبقى عنده مشكلتلك لاني ممكن اكون زيك
و ربنا يوفقك

احمد على 1999 04-03-2012 01:54 AM

اقتباس:

قمت بتغيير اسلاك البوجيهات ومازالت المشكلة قائمة . ساقوم اليوم بتغيير الموبينة وربنا يكرم وتتعدل

معلش تغيير طقم السلوك يعتبر صيانة وقائية فانت برضه مخسرتش حاجة
اهم حاجة اللى تاخد منه الموبينة اتفق معاه انها على تجربة عشان لو مطلعش العيب منها ترجعها تانى

rudy.tarek 03-04-2012 09:42 PM

اقتباس:

انا عندى نفس الموديل بنفس المشكلة وبعد تغيير البوابة مرتيين ما زال العيب موجود. واخيرا وصفولى وورحت لميكانيكى فى شارع المساكن متفرع من شارع العشرين بفيصل وفك البوابة وقرص بالمفك على حاجة فيها (اعتقد سوستة داخلية). العربية اظبطت ولكن رجعت تنتش تانى بعد اسبوعين وعدت العملية دى عنده تانى وبرده اتعادت تانى. انا يئست خلاص. كنت منتظر رد الاستاذ احمد بعد ما غير الموبينة ولكن لم يرد. ارجوكم اغيثونى.

rudy.tarek 03-04-2012 09:46 PM

اقتباس:

يا ترى غيرت الموبينة والا لسه يا استاذ احمد؟. انا منتظر النتيجة بفارغ الصبر لانى مررت بنفس المشكلة ومش لاقيلها حل. ارجوك رد على او ارسل لى بريد الكترونى بالنتيجة. وجزاكم الله كل خير. Dr_abdelmawgoud@yahoo.com

ahmed.saieed 21-04-2012 02:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rudy.tarek (المشاركة 645998)
يا ترى غيرت الموبينة والا لسه يا استاذ احمد؟. انا منتظر النتيجة بفارغ الصبر لانى مررت بنفس المشكلة ومش لاقيلها حل. ارجوك رد على او ارسل لى بريد الكترونى بالنتيجة. وجزاكم الله كل خير. Dr_abdelmawgoud@yahoo.com

المشكلة اني كل لما اروح لواحد كهربائي يفتي في حاجة تانية اخر حاجة تنظيف مواسير الواصلة بين التانك والماتور وبعدين رياح اشتري حساس شكمان جديد وهغيره ثم لو مظبتطش هغير حساس اسمه ايدل . معلش الفترة الي فاتت كنت مسافر وكنت سايب موضوع العربية خالص بس انا رجعتلها لهصلحها لهصلحها انشاء الله لانها عربية محترمة ومش عايز ابيعها مع اني جالي فيها حوالي 5 تجار علشان يشتروها وهيا واقفة عند الميكانيكية

الساعة الآن 12:50 PM.