مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   نيسان تيدا... ام تيوتا كرولا؟؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=14313)

dreamer lover 12-11-2009 11:33 PM

رد: نيسان تيدا... ام تيوتا كرولا؟؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hello1111111 (المشاركة 95405)
هنشوف والله لو تمام

ياريت توضحلنا اكتر اية الي هتشوفة لو تمام؟؟؟

hesham mansour 13-11-2009 12:22 PM

شكرا للأستاذ حازم و مهندس محمد و أبو نورا طبعا علي الحوار الجامد

medo akef 15-11-2009 02:00 PM

اولا الف مبروك علي العربيه
ثانيا طبعا الكرولا اعلي بكتير محركها اه 1600 بس تكونولوجا مختلفه تماما عن التيدا و رفاهيه اعلي بكتير و راحه و كل حاجه مينفعشي تقارن بين العربيتين التيدا اقل من الكورولا
انا مش بعيب في التيدا بس الكورولا اعلي طبعا
بس من ناحيه اخري الكورولا عرفنا مميزاتها و عيوبها الكتيره بس الحمد لله غير جوهريه اوي
ممكن التيدا ميطلعشي فيها يعوب زي الكورولا و تبقا عربيه محترمه اوي بس كدا كدا بردو الكورولا اعلي جربها من حد صحبك و اسحب ادامه و هتشوف هو هيطلعك الاول و بردو هيجيبك و يعديك بكتير الحقيقه محرك مفتي

dreamer lover 15-11-2009 07:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef (المشاركة 98546)
اولا الف مبروك علي العربيه
ثانيا طبعا الكرولا اعلي بكتير محركها اه 1600 بس تكونولوجا مختلفه تماما عن التيدا و رفاهيه اعلي بكتير و راحه و كل حاجه مينفعشي تقارن بين العربيتين التيدا اقل من الكورولا
انا مش بعيب في التيدا بس الكورولا اعلي طبعا
بس من ناحيه اخري الكورولا عرفنا مميزاتها و عيوبها الكتيره بس الحمد لله غير جوهريه اوي
ممكن التيدا ميطلعشي فيها يعوب زي الكورولا و تبقا عربيه محترمه اوي بس كدا كدا بردو الكورولا اعلي جربها من حد صحبك و اسحب ادامه و هتشوف هو هيطلعك الاول و بردو هيجيبك و يعديك بكتير الحقيقه محرك مفتي

في البداية بحب اشكر حضرتك علي المشاركة دي والله يبارك فيك
واحب اقلك حاجة في المقارنة دي مش عايز اقول ان التيدا احسن من الكرولا
لاة عايز اوصل ان العربيتين فيهم كتير من بعض ايوة الكرولا تتفوق في اوبشن العربية مش اكتر بس بالنسبة للموتور اختلف معاك جدا كفاية ان اعلي عزم للتيدا بيتحقق علي عدد لفات اقل من الكرولا ايوة تكنولوجيا
مختلفة للاتنين بس تكنولوجية موتور الكرولا كتير بيتخنق منها
وبشكر حضرتك مرة تاني

medo akef 16-11-2009 12:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dreamer lover (المشاركة 98635)
في البداية بحب اشكر حضرتك علي المشاركة دي والله يبارك فيك
واحب اقلك حاجة في المقارنة دي مش عايز اقول ان التيدا احسن من الكرولا
لاة عايز اوصل ان العربيتين فيهم كتير من بعض ايوة الكرولا تتفوق في اوبشن العربية مش اكتر بس بالنسبة للموتور اختلف معاك جدا كفاية ان اعلي عزم للتيدا بيتحقق علي عدد لفات اقل من الكرولا ايوة تكنولوجيا
مختلفة للاتنين بس تكنولوجية موتور الكرولا كتير بيتخنق منها
وبشكر حضرتك مرة تاني

اوك ممكن التيدا تعطي اقصي قوه لها عند لفات اقل لكن هذا لن يعليها علي تيوتا انا قرئت التقارير و جربت الكورولا الجديده تحفه فنيه و قوه خارقه الحقيقه امام عربيات كتير يعني مع صحبي لانسر بطه محرك 1300 تربو هواء العربيه دي تفوقت علي المزدا 3 و الباسات (بس السواق كان خايف علي العربيه) بنوصل علي الاول بيها100 و بنخمس و احنا 5 في العربيه جينا نجربها امام الكورولا الكورولا قالت لنا اشفكم بكره بالفتيس الاستب ترونكptmnlo123per144
و في العلم لو الكورولا تعطي قوتها القصوي عند لفات اعلي فهذه ليست مشكله لان جوده تصنيع التيوتا عليه جدا في الاصلptmnlo123per122
في النهايه الف شكر علي المقارنه الجميله

الساعة الآن 01:08 AM.