مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   سيارات مستعملة للبيع (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   آخر أسعار سوق المستعمل (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=9420)

harmadan 16-05-2011 01:17 PM

رد: آخر أسعار سوق المستعمل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد (المشاركة 428044)
اسأل ما شئت
الفورد سيارة محترمة أداء وكفاءة لكن قلة إنتشارها وغلو قطع الغيار والصيانة هو عيبها
الياريس مبنية على فشل الإيكو سلفها

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عزيزى دكتور تامر الف شكر على سرعه تلبيتك كنت قد وعدت حضرتك بكفى عن الاسئله لانك كفيت ووفيت ولكن كرم اخلاق وذوق حضرتك بصراحه زادنى طمعا على طمعى!!!!!! يتبقى لنا من نوعيه السيارات سالفه الذكر فى المشاركه الاول المقارنه بين النيسان صنى- كسياره مرشحه ومرجحه- وبين البيرسونا والجين 2 والهوندا سيتى.
لن اعدك مره اخرى باكتفائى من السؤال حتى لا انحث وعدآ !!!!!وايضا عدم ثقه فى تنفيذى لوعدى !!!!!! اكرمك الله وعافاك اخى الكريم.

د0تامر محمد 17-05-2011 02:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة harmadan (المشاركة 428913)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عزيزى دكتور تامر الف شكر على سرعه تلبيتك كنت قد وعدت حضرتك بكفى عن الاسئله لانك كفيت ووفيت ولكن كرم اخلاق وذوق حضرتك بصراحه زادنى طمعا على طمعى!!!!!! يتبقى لنا من نوعيه السيارات سالفه الذكر فى المشاركه الاول المقارنه بين النيسان صنى- كسياره مرشحه ومرجحه- وبين البيرسونا والجين 2 والهوندا سيتى.
لن اعدك مره اخرى باكتفائى من السؤال حتى لا انحث وعدآ !!!!!وايضا عدم ثقه فى تنفيذى لوعدى !!!!!! اكرمك الله وعافاك اخى الكريم.

تحت أمرك دائما
ترشيحى للصنى ليس لكونها الأفضل فى الأداء ولكن فى المجمل من حيث الصيانة وسهولتها وإعادة البيع
الهوندا سيارة محترمة جدا جدا وكفاءة لا تقل عن الألمانى لكن صيانتها وقطع غيارها مكلفة
البيرسونا والجين 2 سيارات أثبتت كفاءتها ولكنها لم تأخذ حظها لدى المستهلك المصرى الذى يحب المضمون فى إعادة البيع

dr_ahmed222 17-05-2011 02:49 PM

لو سمحت يا دكتور تامر معروض عليا كورولا موديل 89 مانيوال بيقول مواصفات خليجي رشه بره فيها تكييف وإنذار وسنتر ومعروضه على 36 ألف بصراحه انا آخري 30 بس الوسيط بيقول ممكن يقسط لي
أنا بصراحه لسه مشوفتهاش
عاوز أعرف رأي حضرتك في السياره وهل قطع الغيار متوفره وأسعارها عامله إيه
ولو كويسه سعرها المفروض كام
ولا أدور على سويفت في حدود فلوسي وخلاص ودي أول سياره لي

mid00 18-05-2011 12:45 AM

نا معايا 10 او 11 الف و نفسى اجيب لولدى عربية عشان هو تعبان مش بيقدر يتحرك ونفسى متخمش فيها عشان مش معايا اصرف عليها كتير بجد لو حد عندو حاجه حلوه استعمال نضيف تكون 1300 cc ده تلفونى 0102166575 و انا اشوفها واخلص فيها انا فى القاهرة فى عين شمس

د0تامر محمد 18-05-2011 01:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_ahmed222 (المشاركة 430217)
لو سمحت يا دكتور تامر معروض عليا كورولا موديل 89 مانيوال بيقول مواصفات خليجي رشه بره فيها تكييف وإنذار وسنتر ومعروضه على 36 ألف بصراحه انا آخري 30 بس الوسيط بيقول ممكن يقسط لي
أنا بصراحه لسه مشوفتهاش
عاوز أعرف رأي حضرتك في السياره وهل قطع الغيار متوفره وأسعارها عامله إيه
ولو كويسه سعرها المفروض كام
ولا أدور على سويفت في حدود فلوسي وخلاص ودي أول سياره لي

هيه آخرها ال30 ولو أكتر شكرا قطع غيارها قليلة وقدم الموديل سيكون له أعطاله

الساعة الآن 04:56 AM.