مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   اختبار قياده و ملاحظات على النيوسيراتو أول 700كم (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=18113)

محمد حمزه2000 04-01-2010 08:13 PM

رد: اختبار قياده و ملاحظات على النيوسيراتو أول 700كم

مبروك يادكتور وربنا يكفيك شرها ويديك خيرها

,ومشكووووووووووووور على التقرير الرائع

AbOnOrA 04-01-2010 08:20 PM

ربنا يكفيك شرها يا دكتور ويهبك خيرها ويبارك لك فيها يارب

تقييم دكاترة صحيح وكشف اكلينكيى فصيح وعرض موضوعى حيادى صريح وان كان الغالب عليه لحد دلوقتى الاعجاب بالعربية

تسلم ايدك يا دكتور ومتابعين كلنا تجربة حضرتك ان شاء الله وعايزين نطلع القطط الفاطسة شوية ptmnlo123per1147

Dr. Bolbolan 04-01-2010 08:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadyusuf (المشاركة 119488)
سؤال بعد اذن حضرتك يا دكتور , هو الكيك داون ده بيتعمل ازاى , انا لسه مجربتوش خالص و هل غلط انه يتعمل اثناء التليين و لا مفيش مشكله ؟

و لتصحيح المعلومه اتذكر ان الانتقال لل Sport Mode او نظام الستيب ترونيك بكون من وضعية ال D و ليس ال N*

والله أعلم يعن تدوس بنزين لغاية الدواسه مره واحده ولو السياره واقفه طبعآ العجل حيلفله كام لفه مطرحه

ثم تنطلق السياره صارخه وتأجر بالشكوى من اللى عمل فيها كده ! و برده لو على سرعه هاديه وعملت نفس

العمله هيه نفس الحكايه ! بس الموضوع ده مالوش لازمه الا فى حالة الطوارىء لآن ساعات كبسة البنزين

بتكون أبرك و أحسن من الفرامل ( يعنى بتنقذ موقف يكون هروبك منه بالجرى السريع أفضل من الفرمله ) !

معاك حق النقل للستبترونيك بيكون من على الدى بس هيه غلطة سرعه لآنى بأكتب من دماغى على طول

و الزبائن داخله خارجه فهى سهو ! واسمح لى أصلحها فى مقالى !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1147

Dr. Bolbolan 04-01-2010 08:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa (المشاركة 119492)
ربنا يكفيك شرها يا دكتور ويهبك خيرها ويبارك لك فيها يارب

تقييم دكاترة صحيح وكشف اكلينكيى فصيح وعرض موضوعى حيادى صريح وان كان الغالب عليه لحد دلوقتى الاعجاب بالعربية

تسلم ايدك يا دكتور ومتابعين كلنا تجربة حضرتك ان شاء الله وعايزين نطلع القطط الفاطسة شوية ptmnlo123per1147

شكرآ يا أبو نورا على الدعاء ! الغالب لحد دلوقتى هو الاعجاب لآن أنا ماشى خطوه خطوه و الحاجات اللى

أنا قلتها مش كلها حلوه ! يعنى وضعية مرايات الجنب مش عاجبانى ! هبدة المطبات مش عاجبانى !

الرؤيه الخلفيه عمومآ والزجاج الخلفى مش عاجبنى ! و حتى السحب عاجبنى بس قلت ( من وجهة نظرى ) !

ولا لازم أقول عليها على رأيك القطط الفاطسه ! والله يعلم الله انى بأكتب بمنتهى الحياديه وأنا لا أنكر انى مبسوط

ولله الحمد خاصة وأنا كنت مرعوب من كلام المنتديات الآخرى ومما كتب حتى فى هذا المنتدى وو جدت عكس

ما سمعت ! ( وأما بنعمة ربك فحدث ) ! و طبعآ فى حاجات تانيه مش عاجبانى بس جاى دورها ! و على فكره

كنت ح أتقلب وأعمل بيها حادثه شنيعه وأنا رايح المقابله اللى على شرف عيد ميلادى ! بس كله جاى بدوره !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

mizo6030 04-01-2010 08:45 PM

متشكرين يا دكتور تقرير مش متوقع منك - كان المتوقع تقييم أقوى من كده

الساعة الآن 02:20 AM.